گره گشایی از مشکلات و معضلات جامعه به پژوهش نیاز دارد

حجت الاسلام سبزیان گفت: گره گشایی از مشکلات و معضلات جامعه به پژوهش نیاز دارد و این پژوهشها در جهت حل معضلات و گره گشایی در جامعه باید راهبردی و عملیاتی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز چهارشنبه (۲۶ آذر) در آیین رونمایی از تازه های کتب پژوهشی حوزه علمیه خراسان که با حضور حجت الاسلام حسین کندری، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان و پژوهشگران و نویسندگان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: گره گشایی از مشکلات و معضلات جامعه به پژوهش نیاز دارد و این پژوهشها در جهت حل معضلات و گره گشایی در جامعه باید راهبردی و عملیاتی باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با وحدت حوزه و دانشگاه گام های خوبی در حوزه اندیشه و پژوهش برداشته شد و شاهد تولیدات علمی خوبی در کشور بودیم؛ در ادامه به مراسم رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و یاد آور شد: این کتاب ها محصول فکر و قلم طلاب جوانی است که در بخش های مختلف جامعه به کار گرفته می شود که این کتاب ها سال ها منشأ اثر خواهد بود.

 

وی بیانیه گام دوم انقلاب را ماموریت مقام معظم رهبری به جوانان و دانشمندان و پژوهشگران با توجه به آگاهی و دانایی برگرفته از کتاب عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم خروجی آثار رونمایی شده در این جلسه به تحقق گام دوم انقلاب کمک کند.

 

حجت الاسلام سبزیان افزود: امروز حوزه علمیه خراسان به عنوان دومین حوزه علمیه مهم جهان تشیع نیازهای جامعه را به خوبی می شناسد و حوزه ای پاسخ گو است.

 

در ادامه این مراسم از 6اثر تالیفی فضلا و علمای جوان حوزه علمیه خراسان شامل کتابهای «شهد و عسل در ضرورت همسویی قول و عمل» تالیف حجت الاسلام محمدجواد نوری،«کنترل خیال از منظر علمای اخلاق» تالیف حجت الاسلام حامد فلاحتی،«بررسی فقهی فیلم سازی و بازیگری» نوشته حجت الاسلام مصطفی محمدی؛«تملک اراضی توسط شهردای ها از منظر فقه» به قلم حجت الاسلام رضا باغبانی،«جرم سیاسی در فقه و حقوق» تالیف حجت الاسلام مهدی جلیلی فر و «کنترل هیجان و خشم قضات و مدیریت آنان» به قلم حجت الاسلام محمد میرزاییان رونمایی شد.



 

کد خبر 1004288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha