تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فارس

مشفقیان گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک میان نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گام عملی موثری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (چهارشنبه 26 آذر) در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک میان نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان فارس گفت: انعقاد این تفاهم نامه، گام عملی موثری در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس افزود: این تفاهم نامه راهی موثر در ایجاد تحول فرهنگی و دینی در بین نسل جوان خواهد بود و موجب می شود تا کمبودهای سال های قبل در زمینه اهمیت امور تربیتی و پرورشی در سطح مدارس و تهاجم فرهنگی جبران شود.

وی اضافه کرد: این همکاری مشترک همچنین بخشی از تلاش نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برای ورود جدی و همکاری سازمان های مختلف به عرصه های تربیتی و پرورشی با رویکرد اسلامی و ایرانی است.

«رضا نجابت»، نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: خلا جدی رویکردهای صحیح پرورشی در مدارس و کاسته شدن از مقدم بودن تزکیه بر تعلیم در سالیان اخیر مشهود بوده است که باید جبران شود.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی استان فارس افزود: در بحران کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی در کنار آموزش دروس در امور فرهنگی و پرورشی مدارس استان نیز بهره موثری ببریم.

وی تاکید کرد: استفاده از طلاب و روحانیون آموزش دیده متبحر در زمینه امور تربیتی و پرورشی متبحر برای آموزش مهارت های زندگی، مباحث و سایر اصول پرورشی از بندهای این تفاهم نامه است.

کد خبر 1004401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha