ضرورت دشمن شناسی/ زبان دنیا زبان قدرت است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه کار دشمن دشمنی کردن است گفت: زبان دنیا زبان قدرت است از این رو ما باید در همه زمینه ها قدرتمند شویم زیرا تا قوی نشویم آمریکا تهدید و تحریم را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز جمعه امروز (۲۸ آذر) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهدا عاشقانه خداوند متعال را دیدار کردند.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه شهید «محسن فخری زاده» نیز شهیدی مظلوم است که خار چشم دشمنان بود افزود: این دانشمند هسته ای در بین دشمنان شناخته شده بود ولی در بین مردم به گمنامی به سر می‌برد.


وی با بیان اینکه مجاهدت این شهید در گمنامی برای ما آسایش، شرف، عزت، حفظ ناموس خاک و امنیت را به ارمغان آورد گفت: این شهدا در راه دین و دیانت و اسلام خون پاکشان را فدا کردند.


خطیب جمعه سنگر به دیدار جمعی از جوانان و مسئولین و خانواده شهید حاج قاسم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار ابعاد و شاخصه های مهم حاج قاسم را بیان کردند.


حجت السلام محمدیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری مهمترین شاخصه های حاج قاسم را مردمی بودن، شجاعت، تبلور ارزش های دینی، ایرانی و انقلابی و اهل تظاهر نبودن دانستند و فرمودند باید برنامه های سالگرد این شهید مردمی برگزار شود.


وی با بیان اینکه در مورد شاخصه مردمی بودن حاج قاسم باید گفت که این شهید اهل هیچ گروه و جناح سیاسی چپ و راستی نبود، ادامه داد: همین مردمی بودن حاج قاسم بود که همه او را دوست داشتند و بی شک اگر فطرتی خداجو باشد نمی تواند که حاج قاسم ها را دوست نداشته باشد.


حجت الاسلام محمدیان افزود: تبلور ارزش‌های دینی، ایرانی و انقلابی حاج قاسم نشان می دهد که در مکتب حضرت امام(ره) و انقلاب چه کسانی به ثمر رسیده اند و چه شخصیت هایی پای این مکتب بزرگ شده‌اند، حاج قاسم در این مکتب شاگرد ممتاز بود.


وی با اشاره به ویژگی شجاعت در حاج قاسم نیز گفت: اگر کسی از خدا نترسد شجاع نمی‌شود و شجاعت دارای مولفه‌های است یعنی کسی که از خدا می‌ترسد از غیر خدا ترسی ندارد.


حجت الاسلام محمدیان حاج قاسم را اهل معنویت و ارتباط با خدا دانست و ادامه داد: چقدر این فضای مجازی و تکالیفی که برای خودمان درست کرده‌ایم ما را از یاد خداوند و ارتباط با او دور کرده و در مسیر منحرفی قرار داده است.


وی اظهار کرد: حاج قاسم اهل تظاهر و مانند خیلی ها اهل رسانه ای شدن و انجام مصاحبه برای دیده شدن نبود ولی از ویژگی‌های بارز او این بود که رایج کننده نرم افزار مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار در جامعه اسلامی بود و آن را ترویج می داد.


حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه حاج قاسم با همت و مجاهدت خود باعث شکسته شدن هیمنه استکبار چه در زمان حیات و چه پس از شهادتش بود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری شهادت حاج قاسم را یک حادثه تاریخی بیان کردند.


وی در ادامه با بیان اینکه ما در برابر شخصیت این شهید چه کرده ایم و برای شناساندن مکتب حاج قاسم چه کارهایی در یکسال گذشته انجام داده ایم، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید مراسم سالگرد این شهید به صورت مردمی برگزار شود و همه جوانان و مردم عزیز یک سیلی محکم دیگری را در سالروز شهادت این شهید بزرگوار به دشمنان وارد کنند.


امام جمعه سنگر در ادامه با بیان اینکه دو تفکر از اول انقلاب همیشه در کنار هم ایستاده اند، بیان کرد: تفکر اینکه عده ای هنوز دشمن را دوست می پندارند یعنی دشمن شناس نیستند و نمی دانند که ما با ارتباط با دنیا مشکلی نداریم بلکه برای مذاکره و نشستن با دشمن حرف داریم.


حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: جدیداً نیز این عده به دنبال این هستند که مسئله غرب و اروپا را می خواهند از آمریکا جدا کنند که اصلا اینگونه نیست.


وی خاطر نشان کرد: باید جوانانمان را تفهیم کنیم که کار دشمن، دشمنی کردن است و توقع دستگیری و رفع تحریم‌ها را نباید از آنها داشته باشیم.


حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه ایران هرگز در طول تاریخ آغازگر جنگی نبوده در حالی که نقض حقوق بشر در پرونده آمریکا بسیار است، اظهار کرد: زبان دنیا زبان قدرت است و ما باید در همه زمینه ها قدرتمند شویم زیرا تا قوی نشویم آمریکا با طمع خودش تهدید و تحریم را ادامه می دهد.


وی همچنین به برهم زدن تصور اینکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا با هم فرق می کنند اشاره کرد و گفت: آمریکای بایدن و ترامپ همان آمریکاست و نباید به آنها اعتماد کرد.

کد خبر 1005081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha