لزوم وحدت حوزه و دانشگاه در فعالیت های پژوهشی و فرهنگی

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که دارند، به منزله ۲ بال علم و فرهنگ کشور هستند خواستار تشکیل کارگروه فرهنگی و پژوهشی در وحدت حوزه و دانشگاه در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی‌نوری» صبح امروز(شنبه، 29آذر) در جلسه روسای دانشگاه‌ها و مدیران انجمن‌ و تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: بی‌تردید، وحدت حوزه و دانشگاه جزو مهم ترین و کلیدی‌ترین اهداف حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: امام راحل بارها و در سخنرانی‌های گوناگون، خواستار تحقق چنین وحدت پربرکتی میان دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو قشر اندیشمند و برنامه‌ریز جامعه اسلامی بودند.

 

وی گفت: حوزه و دانشگاه با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، به منزله 2 بال علم و فرهنگ کشور هستند که نبود هر یک می‌تواند موجب ناکارآمدی نسبی دیگری شود، چرا که حوزه و دانشگاه مکمّل یکدیگرند، بدین معنا که کارکرد هر کدام می‌تواند به افزایش توان‌مندی دیگری بینجامد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: ضروری است مرکز دانشگاهی شهرستان به‌طور مشترک اقدام به تشکیل کارگروه فرهنگی پژوهشی کنند تا نیازهای تحقیقاتی نهادهای شهرستان به کارگروه مذکور ارجاع شده و از توانمندی‌های فکری مراکز آموزش عالی در تصمیم گیری‌های شهرستانی استفاده شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از سه دانشجوی برتر دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک علیرضا ساتکین(برگزیده پژوهشی)، محمدرضا قلدمی(برگزیده پژوهشی) و محمدرضا اسماعیل زاده(برگزیده فرهنگی) با اهدای هدایایی تقدیر بعمل آمد.

 

کد خبر 1005182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha