در یک سال اخیر ۱۰۴۸ کودک فلسطینی کشته و زخمی شدند

در بیانیه مشترک افزود: ۱۰۴۸ کودک فلسطینی از اول نوامبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ توسط نیروهای امنیتی اسرائیل در سراسر سرزمین فلسطین اشغالی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان نقض شدید قوانین بین المللی قتل ششمین کودک فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی در سال 2020 در سرزمین های اشغالی را محکوم کرده و و خواستار پاسخگویی تل آویو شدند.

 

مایکل لینک ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین که از سال 1967 اشغال شده است ، و اگنس کالامارد ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدامهای غیرقانونی ، مختصر یا خودسرانه ، اظهارات خود را روز پنجشنبه در بیانیه مشترک بیان کردند.

 

آنها خواستار تحقیق بی طرفانه و مستقل در مورد کشته شدن پسر 15 ساله فلسطینی در تجمع اعتراضی برگزار شده در کرانه باختری در اوایل ماه جاری شدند.

 

کارشناسان گفتند: کشته شدن علی ایمن ابوعلیا توسط ارتش اسرائیل  در شرایطی که تهدیدی برای مرگ یا صدمه جدی به نیروهای اسرائیلی نبود، نقض جدی قوانین بین المللی است.

 

کارشناسان سازمان ملل گفتند ابوعلیا ششمین کودک فلسطینی ساکن کرانه باختری بوده است که در سال 2020 توسط نیروهای امنیتی اسرائیل با استفاده از مهمات جنگی کشته شد.

 

در بیانیه مشترک افزود: 1048 کودک فلسطینی از اول نوامبر 2019 تا 31 اکتبر 2020 توسط نیروهای امنیتی اسرائیل در سراسر سرزمین فلسطین اشغالی کشته و زخمی شده اند.

کد خبر 1005279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha