ایجاد رواق کتاب در راستای طرح ایران قوی در کانون مساجد

خدادادای، گفت: بحث کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ همیشه در کانون در جریان بوده و خواهد بود.

ابوالقاسم خدادادی مسئول کانون شهید همت در کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به عملکرد کانون شهید همت در زمینه های مختلف گفت: در این کانون برنامه ها و کلاس های تفسیر قرآن برای جوانان و نوجوانان برای فهم بیشتر قرآن کریم برگزار می‌شود .همچنین نشست های مذهبی و عقیدتی در باب آموزه های قرآنی و دینی هم برای اعضای کانون در مسجد برگزار می شود.

 

خدادادی با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در کانون های مساجد افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای عمل به مطالبه مقام معظم رهبری برای تحقق ایران قوی، بر مدار شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و رواق های دوازده گانه به اجرا گذاشته که یکی از آنها رواق کتاب است .

 

وی  تصریح کرد: بحث کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ همیشه در کانون در جریان بوده است . کتابخانه ای برای اعضای کانون فراهم شده که شامل کتاب های مذهبی، اعتقادی و اخلاقی و همچنین خود کانون اقدام به دادن کتاب به کودکان و نوجوانان برای مطالعه بیشتر  انجام داده است.

 

مسئول کانون شهید همت  با اشاره به اجرای طرح کمک های مومنانه که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری به طور مستمر هر ۱۰ روز یک بار کمک نیروهای مردمی و اعضای کانون بسته‌هایی تهیه شده را و بین خانواده هایی که از قبل شناسایی شده‌اند، توزیع شد و بسته هایی را هم سپاه و بسیج به کانون اهدا کرده‌اند نیز هم بین خانوارهای نیازمند کانون تقسیم شد.

 

خدادادی گفت:در روز عید غدیر غذای گرم بین نیازمندان توزیع و در ایام محرم هم نذورات مردم توسط کانون به صورت مواد غذایی گرفته و به دست نیازمندان رسیدوچندین‌بار ذبح گوسفند ، توسط خیرین و مردم در مسجد انجام شده است و بین فقرا و نیازمندان پخش شده است.

 

وی در پایان گفت:با مغازه داران محل هماهنگ شده است تا رابط بین کانون و مردم محله باشند و مردم مبالغی را برای کمک به دست آنان برسانند. وقتی مبلغ به حد نصاب رسد با آن مواد غذایی و بسته های معیشتی تهیه و توسط اعضای کانون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 1005380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha