دورهمی های خانوادگی کانون ابتلا به کرونا/ گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

زارع با بیان اینکه عادی انگاری و دورهمی های خانوادگی به‌ویژه در شب یلدا، منجر به شکل گیری موج جدیدی از بیماری می شود از خارج شدن گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع » شامگاه شنبه(۲۹ آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد با اشاره به تلاش‌های ویژه پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا طی 10 ماه اخیر گفت: در این برهه عالی‌ترین شکل ایثار از جامعه پرستاری را شاهد بوده ایم که چیزی جز تجلی عشق، اعتقاد، ایمان، تعهد و خلوص نیت نیست.

 

استاندار گیلان این ایثار و ازخودگذشتگی را نمونه‌ای بی‌بدیل از فداکاری پرستاران دانست که در اذهان ملت ایران ماندگار شده و بیان کرد: کادر فداکار درمان به‌ویژه پرستاران اسوه‌هایی ناب برای ملت ایران هستند.

 

وی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان‌های درگیر ویروس منحوس کرونا از اسفند سال گذشته بود که با مدیریت منسجم و اتحاد و انسجام همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی توانست بر مشکلات فائق آید اذعان کرد: اجرای مطلوب طرح ملی بسیج همگانی مقابله با کرونا از جمله این موفقیت‌ها بود.

 

زارع با اشاره به طرح غربالگری محله‌محور «شهید قاسم سلیمانی» از روند مطلوب این طرح در گیلان خبر داد و خواستار توجه ویژه به پایش سلامت سالمندان و حفاظت از آنان در طرح مذکور شد.

 

وی همکاری و حمایت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل موفقیت در مقابله با کرونا ویروس دانست و بیان کرد: پس از کنترل اوج بیماری در اسفندماه سال گذشته با تلاش‌های انجام شده و همکاری مردم توانسیتم همواره به لحاظ تعداد بستری و فوتی‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر باشیم.

 

زارع با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی تاکید کرد: این رفتار، حمایت و قدردانی عملی از پرستاران و البته حفظ سلامت بزرگان خانواده‌هاست.

 

وی با بیان اینکه این وضعیت، پایدار و دائمی نیست و عادی‌انگاری و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی، به‌طور قطع موجب تکرار شرایط دشوار گذشته می شود تاکید کرد: همه مردم همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

 

استاندار گیلان خطاب به رسانه‌ها خواستار استمرار تولیدات رسانه‌ای در خصوص پرهیز از دورهمی های خانوادگی شد و افزود: مراقبت از افراد سالمند و آسیب پذیر، یکی از مهمترین اصل ها در منظومه الزامات کرونایی و پروتکل‌هاست که لازم است همه آحاد جامعه، به آن توجه داشته باشند و رسانه ها نیز به‌درستی، خطرات شکل‌گیری اجتماعات انسانی هم برای بزرگترهای خانواده و هم برای جامعه را تبیین کنند.

 

وی با اشاره به اعمال محدودیت تردد طی امشب و فردا از اصناف، بازاریان و اقشار مختلف مردم خواست تا قوانین وضع شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

 

 

کد خبر 1005549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha