پرستاری هنری متعالی و سرشار از ایثار است

جهانگیری گفت: پرستاری تنها یک شغل و تخصص نیست بلکه هنری متعالی و سرشار از ایثار است که در آن هنرمند آلام بیمار را مرهم می‌نهد و زخم‌های جسم و روح بیمار را صادقانه و دلسوزانه التیام می‌بخشد.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) روزی سراسر نور و عشق و عظمت است اظهار کرد: این روز، روزی توام با شادمانی برای رهروان اهل بیت (ع) و روزی بزرگ به حساب می‌آید و فداکاری‌های بانویی را تداعی می‌کند که تاریخ گواه ایثار و فداکاری مثال زدنی ایشان است.

 

فرماندار اندیمشک افزود: نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار، ادای احترام به افرادی است که درس فداکاری، مهربانی و دلسوزی آنها مرهمی برای بیماران بوده و تلاش آنها، وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به افرادی است که دلخوش به چشم‌های بیدار و دستان پرمهر پرستاران هستند.

 

وی اذعان کرد: پرستاران جامعه اسلامی با پیروی از حضرت زینب (س) و اهل بیت (ع) با صداقت و نهایت دلسوزی، نوع‌دوستی و صبوری برای کاستن درد بیماران و بازگشت سلامتی به این افراد همت می‌کنند.

 

جهانگیری با بیان اینکه تلفیق زیبایی از محبت، همکاری، مهر و همراهی در قشر فداکار پرستار قابل مشاهده است تصریح کرد: پرستاران لحظات سخت و پر از تنش کار را صبورانه تحمل می‌کنند تا آرامش، امید و سلامتی را برای همنوعان خود به ارمغان آورند.

 

وی عنوان کرد: پرستاری تنها یک شغل و تخصص نیست بلکه هنری متعالی و سرشار از ایثار است که در آن هنرمند آلام بیمار را مرهم می‌نهد و زخم‌های جسم و روح بیمار را صادقانه و دلسوزانه التیام می‌بخشد.

 

فرماندار اندیمشک بیان کرد: اکنون در این برهه حساس شیوع ویروس کرونا، پرستاران صبور و متعهدی که جان خود را بر طبق اخلاص نهاده‌اند، با سرافرازی از آزمون خدمت و ایثار بیرون آمده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: فداکاری پرستاران ایران اسلامی در شرایط کرونایی در هیچ واژه‌ای نمی‌گنجد اما بی‌شک مردم ایران اسلامی قدردان این حماسه بی‌نظیر پرستاران و کادر پرتلاش و دلسوز بهداشت و درمان هستند.

 

کد خبر 1005609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha