حضرت زینب (س) بزرگترین شاهد بر مقام امامت خاندان اهل بیت (ع) است

حجت الاسلام آیت اللهی گفت: خداوند به خاندان اهل بیت (ع)، حضرت زینب (س) را عطا کرد تا تداوم کوثر و بزرگترین شاهد و دلیل بر مقام امامت این خاندان باشد.

حجت الاسلام «سید علی آیت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب (س) گفت: آن زمان که بر حسودان و کافران، به پیروی از ابلیس، تداوم امامت و پیشوایی بر خلق در خاندان پیامبر، گران آمد، خداوند فرمود که امامت و پیشوایی خلق، مبتنی بر مقام صبر و استقامت و شهود دائمی جهان به عنوان آیات الهی است که این دو رکن، در خاندان پیامبر، تجلی یافته است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود:‌ خداوند در اثبات این مدعای خود، دختری را به خاندان رسالت عطا نمود و او را زینت پدر که صاحب ولایت است نامید.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند به این خاندان، حضرت زینب را عطا کرد تا تداوم کوثر و بزرگترین شاهد و دلیل بر مقام امامت این خاندان باشد، عنوان کرد: حضرت زینب (س) آمد تا شکوه صبر و استقامت را در جهان، نمایان کند و در تلخ ترین روز تاریخ، آیات خدا را چنان نظاره کند که جز زیبایی در دیدگاه او نباشد.

 

حجت الاسلام آیت اللهی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) آمد تا ثابت کند همان عصمت و پاکی مادر و شکوه شجاعت و استقامت پدر است، تصریح کرد: تعبیری رساتر از نام زینب (زیورِ پدر) که پیامبر (ص) در وصف این سلاله پاک رسول الله نبود.


وی حضرت زینب را زینت آیه تطهیر، نمود قداست مادر، شکوه شجاعت پدر و تکیه گاه برادر، برشمرد و اظهار کرد: از خداوند متعال می خواهیم به حرمت و عظمت این بانوی بزرگ، فرج حضرت مهدی (عج) را بر جهانیان تعجیل فرماید و ارواح طیبه شهیدان، بالاخص مدافعان حرمش را با شهدای کربلا محشور کرده و اسباب رفع بلا و مصیبت از کشور و مردم ما را فراهم کند.

کد خبر 1005667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha