بیان مقام پرستار در روایات/ پرستاری از ابعاد برجسته شخصیتی حضرت زینب است

مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از ابعاد برجسته شخصیت حضرت زینب را پرستاری دانست و گفت: بر اساس حدیث پیامبر اگر کسی یک شب و یا یک روز برای مریضی فعال باشد و کار کند خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی عارفی، یکشنبه(۳۰ آذر) در مراسم جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: این روز، روز دفاع از حریم سلامت است.

 

 

مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: دو بعد برجسته شخصیتی در وجود حضرت زینب سلام الله علیها بر دیگر ابعاد می درخشد که یکی از آن دو، بعد سیاسی- اجتماعی است که کاخ ستم را ویران و نام امام حسین را بلند کرد.

 

 

وی افزود: بعد برجسته دیگر ایشان، بعد خدماتی و پرستاری است که علاوه بر سیدالساجدین، در مسیر طولانی{حرکت کاروان اسرا از کربلا} پرستاری مجروحان را هم بر عهده داشت.

 

 

حجت الاسلام عارفی اظهار کرد: بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم اگر کسی یک شب و یا یک روز برای مریضی فعال باشد و کار کند خداوند او را روز قیامت با ابراهیم خلیل محشور خواهد کرد و مانند برق لامع به محیط حشر نورانیت می دهد.
 

 

وی ادامه داد: بر اساس روایت همچنین، هر کس حاجت مریضی را برآورده کند خداوند او را از گناهانش خارج می کند مثل روزی که از مادر متولد شده است.

 

 

 

کد خبر 1005819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha