ارتقای کیفی تولید داخل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

آل هاشم گفت: افزایش تولید ملی به شرط بهبود کیفیت تولیدات و ترویج فرهنگ مصرف محصولات داخلی از جمله الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان، نقش بانک ها در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی را بسیار حائز اهمیت دانست.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بانک‌ها نقش و سهم مهمی در ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذار و تقویت بخش تولید دارند و امیدواریم با سیاستگذاری‌ درست، این نقش بیش از پیش در استان تقویت شود.

وی گفت: مسئله اقتصادی در راس امور کشور قرار داشته و رهبر معظم انقلاب همواره در سال های اخیر با نام گذاری سال ها تحت عناوین اقتصادی بر این مساله تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از دولتی شدن اقتصاد و تلاش برای مردمی کردن آن از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری بوده و باید اقتصاد در اختیار افرادی قرار گیرد که بتوانند آن را رونق دهند.

امام جمعه تبریز یادآوری کرد: افزایش تولید ملی به شرط بهبود بخشیدن به کیفیت تولیدات و ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی بجای تولید خارجی از دیگر الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید از سوی سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی رعایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم، جلوگیری از اسراف به ویژه در ادارات، سازمان ها و کارخانه ها، ورود بانک ها به عرصه برای رونق‌بخشی به اقتصاد و اعطای وام های کم بهره و کاهش وابستگی اقتصاد به نفت را از دیگر الزام های تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری اعلام کرد.

کد خبر 1005998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha