برگزاری مسابقه « ما رأيت إلّا جميلاً»  ویژه بانوان در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت میلاد حضرت زینب مسابقه « ما رأيت إلّا جميلاً» را ویژه بانوان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز فرهنگی خانواده متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(ع)  مسابقه « ما رأيت إلّا جميلاً» را آغاز کرد.

 

«سیده اسمهان ابراهیم» مدیر مرکز فرهنگی خانواده گفت: این مسابقه بخشی از فعالیت های مرکز آموزشی و فرهنگی است که به منظور تبیین زندگی و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام برگزار می شود. این مسابقه همچنین با طرح پرسش هایی درباره حضرت زینب(ع) به شناساندن بیشتر آن به جامعه کمک خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: این مسابقه از شنبه (29 آذر 1399) آغاز شده است و به مدت پنج روز ادامه دارد. پس از پایان مسابقه پاسخ های صحیح شمرده می شود و قرعه کشی بین شرکت کنندگان انجام می شود. این مرکز جوایز نفیسی را برای برگزیدگان در نظر گرفته است.

 

گفتنی است، حضرت زینب (ع) دخترامام علی(ع) و حضرت زهرا(ع) است. وی پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.  حضرت زینب(ع) در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان جنگ، حضرت زینب(ع) و دیگر بازماندگان کاروان امام حسین(ع) به اسارات در آمدند. خطبه او در کوفه و در مجلس یزید در شام معروف است. او را به دلیل مصیبت های بسیار «ام المصائب» نامیدند.

 

حضرت زینب(ع) 15 رجب سال 62 هجری قمری درگذشته است. برخی مورخان معتقدند که قبر او در جنوب دمشق است به همین دلیل منطقه سیده زینب نام دارد، برخی نیز قبر این حضرت را در قاهره مصر می دانند. برخی از مورخان دیگر قبر وی را در قبرستان بقیع در مدینه عنوان کردند.

کد خبر 1006122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha