افتتاح واحد تولید و تکثیر گونه های آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

واحد تولید و تکثیر گونه‌ای از موش آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز(2 دی) در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود: این واحد تولیدی با همکاری مرکز رشد فناوری سلامت علوم پزشکی برای تولید و تکثیر نوع خاصی از موش های آزمایشگاهی راه اندازی شده است.

 

«ابراهیم فلاحی» افزود: برای علوم حیوانات آزمایشگاهی در سال حدود ۱۰۰ هزار عدد موش اس پی اف (گونه خاصی از موش آزمایشگاهی) نیاز داریم که واحد لرستان در صورت تداوم حمایت های مالی می تواند سالانه  ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

 

وی با بیان اینکه این موش ها برای آزمایش های مختلف از جمله داروهای ضدسرطان مورد آزمایش قرار می گیرند، ادامه داد برای راه اندازی این مرکز۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۳۰۰ میلیون تومان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

 

معاون علمی رییس جمهوری هم در این مراسم از حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان خبرداد و افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که طرح های تحقیقاتی و اجرایی آنها به طور مستمر انجام می شود که به عنوان مثال در حوزه کرونا محصولات و اقدامات به صورت اکوسیستم فعال بوده و وارد بازار می‌شوند.

 

« سورنا ستاری» افزود: استان لرستان از استان‌های بسیار با ظرفیت در این حوزه است اما به اندازه داشته های موجود و توانایی بالقوه توسعه پیدا نکرده است.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:  توسعه پارک علم و فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی می‌تواند زمینه توسعه لرستان را فراهم آورد که در این راستا با استانداری لرستان نیز تفاهم خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

کد خبر 1006677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha