راهیابی نمایش «سرباز سردار» به بخش نهایی دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی

«روح الله ایرانمهر» از راهیابی نمایش «سرباز سردار» به بخش نهایی دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی خبر داد و گفت: دومین جشنواره تئاتر سردار دل ها۱۰تا۱۵ دی در کرمان با رقابت ۱۳ اثر در بخش خیابانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «روح الله ایرانمهر» امروز(2دی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به راهیابی نمایش «سرباز سردار» به دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان اشاره کرد و گفت: این نمایش با موضوع سردار سپهبد شهید «حاج «قاسم سلیمانی» و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تولید شده است.

 

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه نمایش «سرباز سردار» به نویسندگی «مرتضی شاه‌کرم» و کارگردانی «امین پورمند»، بازیگری «علی عظیمی» و «سعید سلیمی سیف» تولید شد، افزود: «سیاح مقدم» آهنگسازی و «معصومه امیدی» طراح لباس این نمایش را به عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه در این نمایش به سه روایت از رشادت‌های سردارسلیمانی و یارانش پرداخته می‌شود، ادامه داد: در روایت اول به شهید «حسین یوسف الهی» دوست و همرزم سردار دل ها در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و همچنین در روایت دوم به جنگ پیش مرگ‌های کرد با داعش می‌پردازد که سردار به کمک «مسعود بارزانی» می‌رود و داعش بلافاصله عقب نشینی می‌کند و روایت سوم نیز درباره رفاقت سردار با شهید شاخص مقاومت عماد مغنیه است.

 

ایرانمهر با بیان اینکه دومین جشنواره تئاتر سردار دل ها۱۰تا۱۵ دی در کرمان برگزار می‌شود، گفت: 13 اثر در بخش خیابانی جشنواره به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 1006689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha