وبینار «تهران؛ پایتخت فرهنگ در مسیر جاده ابریشیم»

:وبینار «تهران؛ پایتخت فرهنگ در مسیر جاده ابریشیم» با موضوع «معرفی موزه‌های ایران» برگزار و آداب و رسوم کهن ایرانیان تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و فرهنگستان آزاد رم، وبینار «تهران پایتخت فرهنگ در مسیر جاده ابریشیم» با موضوع «معرفی موزه‌های ایران» با حضور محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و ریتا ریچّی، مدیر فرهنگستان آزاد رُم و تیتزیانا بوچیکو، فعال فرهنگی برگزار شد.

ریتا ریچّی از مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری این وبینار و یادآوری همکاری‌های قبلی در برگزاری نشست معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در محل این فرهنگستان و هماهنگی و پیگیری سفر گروهی از اعضاء این فرهنگستان به ایران توسط رایزنی فرهنگی کشورمان، تقدیر کرد.

امینی در ادامه این وبینار با بیان سخنانی، گفت: آداب و رسوم مردم هر کشور نشأت گرفته از تاریخ و فرهنگ آن کشور است که در خصوص ایران به واسطه موقعیت جغرافیایی ـ راهبردی و پیشینه تاریخی آن، این آداب و رسوم تنوع چشمگیری دارد.

رایزن فرهنگی ایران در رُم به تشریح برگزاری جشن یلدا و آداب و رسوم ایرانیان پرداخت و جشن یلدا را به عنوان یکی از رسوم کهن ایرانیان برشمرد و گفت: از زمان‌های گذشته تا به امروز در میان ایرانیان این سنت مرسوم بوده و از مهمترین آداب و رسوم این شب، دور هم جمع شدن، دوری جستن از کدورت‌ها و تحکیم دوستی‌ها است و این فرهنگ همچنان در بین ایرانیان ادامه یافته است.

تیتزیانا بوچیکو در سخنانی، به انتقال تجارب سال‌ها اقامت خود و خانواده‌اش در ایران پرداخت و با بهره‌گیری از یک پرده‌نگار، جاذبه‌های گردشگری ایران را با تمرکز ویژه بر موزه‌ها معرفی کرد.

گفتنی است؛ پیرو درخواست فرهنگستان آزاد رُم، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا نشست معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران را بهمن‌ماه سال 97 همراه برپایی نمایشگاه عکسی با همین موضوع و نمایش نسخه ایتالیایی مستند «بر فراز ایران با باد بهاری» ساخته فرزین رضاییان در محل این فرهنگستان برگزار کرد.

کد خبر 1006866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha