کانون های فرهنگی هنری مساجد یاری‌رسان نیازمندان در شرایط سخت کرونایی

از زمان شیوع ویروس کرونا کانون‌های مساجد با جذب مشارکت‌های مردمی و خیران در قالب‌های مختلفی چون کمک در طرح غربالگری عمومی، تبدیل بخشی از مساجد به کارگاه‌های تولید ماسک، تهیه و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بحران کرونا تلاش می کنند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ همزمان با شیوع ویروس کرونا، جوانان مومن و انقلابی در اقصی نقاط ایران اسلامی در قالب دسته های مختلف برای یاری رساندن به مردم و نیازمندان به میدان آمدند.

 

جوانان انقلابی مساجد و حسینه های مساجد را به عنوان سنگری برای مقابله با بحران کرونا انتخاب کردند و مردم توانمند و خیران هم برای دستگیری از نیازمندان به یاری این قشر آمدند.

 

سنگر های ایجاد شده در مساجد توسط جوانان در ابتدا به  تولید و توزیع گسترده اقلام بهداشتی روی آوردند و در مقابله با بحران کرونا یاری گر کادر درمان و ستاد مقابله با بحران کرونا شدند.

 

در کوتاه مدتی توسط این تیم های مردمی در هر محله ، بانک اطلاعات از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا  تهیه شد و کمک های جوانان با حمایت خیران به سمت پردادخت کمک های معیشتی و تهیه و توزیع بسته های غذایی سوق داده شد.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون فعالان مساجد بویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب مشارکت های مردمی و خیران در قالب های مختلف چون کمک در طرح غربالگری عمومی، تبدیل بخشی از مساجد به کارگاه های تولید ماسک، تهیه و توزیع رایگان مواد ضدعفونی کننده، گروه بندی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای مستمر طرح ضدعفونی و گندزدایی ازاماکن عمومی، محلات ومنازل مردم، برای مقابله با بحران کرونا تلاش می کنند

 

« حسین اصالت پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت:  اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در قالب کانون فرهنگی هنری مسجد و موکب جوانان بروجرد در میدان مبارزه با بحران کرونا قرار دارند.

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل و موکب مردمی جوانان بروجرد افزود: در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا تشکیل شد.

 

وی بیان کرد: این کانون فرهنگی هنری مسجد با جذب مشارکت های مردمی  و خیران به صورت ماهانه از نیازمندان با اهدای کمک معیشتی نقدی و کالا حمایت می کند.

 

اصالت پور، ادامه داد: به صورت ماهانه بسته های غدایی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مشارکت موکب مردمی جوانان بروجرد به صورت هفتگی بین بیخانمان های سطح شهر توزیع می شود.

 

اصالت پور اذعان داشت: توزیع شیر خشک بین خانواده های دارای نوزاد تحت حمایت نیازمند بصورت ماهانه و ضدعفونی مستمر منازل بیماران کرونایی از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری مسجد و موکب جوانان بروجرد است.

 

 

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک به همت جوانان عضو کانون و موکب، ادامه داد: ماسک سه لایه پرستاری تولید این کارگاه با کمترین قمیت توسط غرفه های سطح شهرستان بروجرد در بین آحاد مردم توزیع می شود.

 

اصالت پور افزود: همچنین بخشی از ماسک های تولیدی کارگاه به صورت رایگان در بین نیازمندان و اقشار تحت حمایت توزیع می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل افزود: همچنین به همت جوانان عضو این کانون فرهنگی هنری مسجد کارهای عمرانی شامل برق کشی، لوله کشی، جوشکاری و تعمیر منازل نیازمندان به صورت رایگان انجام می شود.

کد خبر 1006921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha