بررسی ابعاد رسانه ای ترور حاج قاسم و شهید فخری زاده/جریان نفوذ و جاسوسی باید به دقت شناسایی شود

فرزند شهید فخری زاده با بررسی ابعاد رسانه ای ترور گفت: اگر می خواهیم عاملان و آمران را به گونه ای مجازات کنیم که سالیان متمادی، دیگر شاهد این نباشیم چنین عناصری را از دست بدهیم، باید جریان بلند مدت و جریان نفوذ و جاسوسی به دقت شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حامد فخری زاده، چهارشنبه شب(۳ دی) در دومین شب از  نشست منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان گفت: وقتی درباره ترور صحبت می شود، در واقع از حذف عامدانه و عالمانه یک عنصر و سرمایه ارزشی صحبت می کنیم که قطعاً در راستای اعتلا و اقتدار کشور فعالیت می کرده و این فعالیت چون برای اعتلای کشور و در جریان مقاومت و استکبارستیزی بوده آنقدر برای دشمن ارزشمند بوده که برای حذف این عنصر سرمایه ای سالها برنامه ریزی کند تا این حذف فیزیکی را انجام بدهد.

 

 

فرزند شهید هسته ای کشورمان-محسن فخری زاده- افزود: وقتی به جریان 40 ساله انقلاب نگاه می کنیم که 18 هزار شهید ترور داشته و نهال کوچک انقلاب امروز تبدیل به درخت تنومند و توانمندی شده که آسیب پذیر نیست؛ این جریان فقط یک دلیل دارد و آن تبیین درست جریان فکری و اندیشه ای این شهدا است که طبیعتاً نقش رسانه در تبیین و جاری سازی این جریان فکری بسیار پررنگ است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ترورها همیشه در دو مرحله اتفاق می افتند، حذف فیزیکی و ترور شخصیتی؛ اظهار کرد: حذف فیزیکی توسط عوامل تروریستی و مبتنی بر هزینه ها و برنامه های زیاد و با هدف انقطاع جریان حرکت شهید و انقطاع پروژه های او است اما مرحله دوم  یعنی ترور شخصیت شهید، توسط رسانه ها اتفاق می افتد و در واقع رسانه ها با هدف انقطاع جریان فکری و انقطاع جریان اندیشه شهید، تکمیل کننده پازل ترور هستند.

 

 

فخری زاده ادامه داد: وقتی حذف فیزیکی اتفاق افتاد و جریان اجرایی منقطع شد؛ جریان تروریستی برای تکمیل پازل خود جریان فکری و مکتب شهید را تحت الشعاع قرار می دهد تا شهید بعد از حذف فیزیکی نتواند آن تأثیری که باید در جامعه بگذارد.

 

 

وی منظور از رسانه را صدا و سیما، خبرگزاری ها، رسانه شخصی افراد{شخصیت ها} در فضای مجازی و...دانست و بیان کرد: نوع نگاه به جریان بعد از شهادت معمولاً از طرف رسانه ها نوع و جریان حرکت رسانه ها بعد از جریان شهادت معمولاً به سه شکل است که عامدانه، عالمانه و یا سهل انگارانه در تکمیل پازل ترور عمل می کنند و در جریان رسانه در تکمیل پازل ترور با چندین رسانه مواجه هستیم.

 

 

فرزند شهید هسته ای کشورمان با اشاره به اینکه رسانه های معاند سعی در تخریب افکار و شخصیت شهید  دارند و با دروغ گویی و گزافه گویی تلاش می کنند تا تأثیرپذیری از شهید و الگوسازی در جامعه اتفاق نیفتد؛ تصریح کرد: بعضاً رسانه ها اقدام به نشر اخبار نادرست می کنند که الزاماً تخریب شخصیت شهید را عامدانه به عهده ندارد اما غیرمستقیم انتساب افکاری به شهید باز به جریان فکری و اندیشه ای شهید آسیب می زند و از جریان الگوسازی مقداری خارج می کند.

 

 

وی با افزودن این نکته که عدم انتشار و پرداختن به موضوع هم به نوعی در تکمیل پازل ترور نقش بسزایی دارد؛ خاطرنشان کرد: به طور مثال وقتی چنین جریان و اتفاقی را محکوم نمی کنند یا در راستای محکومیت آن خبری را در رسانه های مجازی شخصی خود منتشر نمی کنند؛ نه اینکه صحه بر عملیات بگذارند اما سکوت و عدم انتشار مستمسکی می شود برای معاندین و {حتی} بدنه جامعه که حتماً این جریان چندان هم محکوم نیست که فلانی سکوت کرده است؛ به طور مثال در صفحه شخصی یکی از شخصیت ها از زمان مرگ شجریان تاکنونچیز دیگری نوشته نشده است.

 

 

فخری زاده علت اینکه انقلاب اسلامی امروز به درختی تنومند تبدیل شده را انتشارو تبیین درست جریان شهادت و مقاومت و اندیشه های شهدا دانست و با اشاره به دوگانه رسانه های معاند در واکنش به اعدام روح الله زم به عنوان یک فرد معلوم الحال که خیانت های او آشکار شد؛ اظهار کرد: این رسانه ها اما از شهادت شهید فخری زاده هیچ خبری نه در تأیید و نه در رد چیزی منتشر نمی کنند.

 

 

 

وی با انتشار اطلاعات غلط در برخی رسانه های داخلی در خصوص شهید فخری زاده مبنی بر اینکه درگیر بیماری و کهولت سن بوده و قصد داشته جانشینی برای خود معرفی کند، اشاره کرد و این اخبار را کاملاً کذب دانست و افزود: شهید فخری زاده، فردای همان روز جلسه مهمی در سطوح عالی رتبه کشور داشت و قرار بود در کلاس درس هم حاضر شود و تدریس کند.

 

 

فرزند شهید فخری زاده با تأکید بر اینکه باید با بصیرت و هوشمندی در برابر این جریانات اقدامات درستی اتخاذ کنیم؛ خاطرنشان کرد: وقتی درباره فضای رسانه صحبت می کنیم مانند میدان جنگ می ماند زیرا نمی شود مقابل انتشار اخبار چه کذب و چه صحیح، ایستاد اما می شود اقدامات رسانه ای در راستای کم رنگ کردن و یا از بین بردن اخبار کذب انجام داد که اینجا بصیرت و هوش رسانه ای بسیار پررنگ است و نقش ایفا می کند.

 

 

وی ادامه داد: فارغ از اینکه در اندیشه انقلابی و اسلامی ما شهدا زنده اند و هیچ شکی هم در آن نیست اما در جریان ترور وقتی عنصر سرمایه ای حذف می شود به راحتی قابل جایگزین شدن نیست و جای او برای نظام پر نخواهد شد.

 

 

فخری زاده با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت شهید فخری زاده تصریح کرد: برای شناخت دقیق عاملان و آمران این جنایات باید بررسی دقیق و بلندمدتی باشد زیرا کسی که بعد از ۲۰ سال تلاش ترور می شود اینطور نیست که صرفاً بر اساس ظرفیت ها و برنامه های برون مرزی مثلاً ساعت ۱۲ ظهر شروع  کرده و ساعت ۳ و ۴ بعدازظهر عملیات تروریستی را انجام داده باشد؛ درباره حاج قاسم هم همینطور است؛ پس برای شناخت دقیق عاملان و آمران باید جریانات اجتماعی درون و برون مرزی از چند سال قبل از ترور تا چند ماه بعد مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه نقش نفوذ و جریان نفوذ سیستم های استکباری و صهیونیستی در کشور متأسفانه بسیار آسیب رسان است و منجر به چنین اتفاقاتی می شود که سرمایه های خود را از دست بدهیم؛ خاطرنشان کرد: در تمامی جریانات ترور نقش این عناصر کم رنگ نیست؛ مگر نقش کشمیری ها در ترور شهید بهشتی کم بود؟! 

 

 

فخری زاده اظهار کرد: باید بپذیریم اگر می خواهیم انقلابی داشته باشیم که عناصر ارزشمند خود را از دست ندهد؛ عناصری مثل محسن فخری زاده و قاسم سلیمانی که خواب را از چشم دشمنان ربودند و اگر می خواهیم عاملان و آمران را به گونه ای مجازات کنیم که سالیان متمادی، دیگر شاهد این نباشیم چنین عناصری را از دست بدهیم، باید جریان بلند مدت و جریان نفوذ و جاسوسی به دقت شناسایی شود. 

 

 

وی با بیان اینکه شهادت فخری زاده قطعاً خشکاندن ریشه رژیم صهیونیستی و جریانات جاسوسی این رژیم منحوس در جریان انقلاب خواهد بود زیرا دشمن اگر از قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده می ترسید حالا هزار برابر باید از شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده بترسد.

 

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ سلسله نشست های منطقه ای بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی، حاج ابوالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با محوریت ابعاد رسانه ای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، بررسی ابعاد منطقه ای و بین المللی شهادت سردار سلیمانی، بررسی ابعاد شخصیتی و اجتماعی سردار سلیمانی، روایتگری رشادت های مدافعان حرم با محوریت سردار سلیمانی و  بررسی شکل گیری و آینده جبهه مقاومت اسلامی در منطقه طی روزهای دوم تا هفتم دی ماه و به همت معاونت تربیت و آموزش فضای مجازی بسیج استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در فضای مجازی برگزار می شود.

کد خبر 1007174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha