جوانان را با مکتب شهید سردار سلیمانی آشنا کنید

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مکتب شیعه با خون شکل گرفته وتاکنون پابرجا مانده است، بر ضرورت آشنایی جوانان با مکتب شهید سلیمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه دیروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استانداری اظهار کرد: لازم است تا مکتب شهید سلیمانی برای جوانان تبیین شود.

 

آیت الله علی خاتمی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از نهضت عاشورا خواند و گفت: مکتب شیعه با خون شکل گرفته و تاکنون پابرجا مانده است چرا که شهادت خمیرمایه اعتقادات و باورهای ما است.

 

وی با تشریح واقعه عاشورا و اینکه یزید خود را پیروز میدان می دانست، ادامه داد: یزیدیان خانواده شهدا را به اسرارت بردند و مسیر حرکت را نیز از کنار قتلتگاه انتخاب کردند ولی حضرت زینب اسرا را تسلی می دادند.

 

نماینده ولی فقیه به حالت روحی امام سجاد(ع) در آن روزها اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) خطاب به امام سجاد که در حال گریه و بی تابی بود فرمودند چرا گریه می کنی و آن حضرت در جواب فرمود: چطور گریه نکنم وقتی دشمن، کشته‌های خود را دفن کرده اما اجازه دفن شهدای ما را نمی‌دهد که آنگاه حضرت زینب(س) فرمودند روزی این محل به زیارتگاه و محل رفت و آمد شیعیان و محبان اهل بیت(ع) تبدیل خواهد شد.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: امروز مرقد مطهر امام حسین(ع) روز به روز منورتر شده و به محلی برای رفت و آمد شیعیان و محبان اهل بیت تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد حضور جمعیت میلیونی زائران در اربعین حسینی بودیم، گفت: کربلا بستری برای حکومت عدل مهدوی آماده می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان به شهادت سردار سیلمانی و برکات آن نیز اشاره کرد و گفت: سیلی اول به استکبار جهانی در حضور گسترده مردم در مراسم تشیع پیکر سردار بود و سیلی دوم حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و سیلی سوم نیز تصویب قانون اخراج آمریکا از منطقه بود.

 

آیت‌اله خاتمی با اشاره به اینکه شهادت سردار سیلمانی یک مکتب است، گفت: باید در بزرگداشت این شهید به ویژگی های اخلاقی سردار از جمله مدیر، مدبر، شجاع، اخلاص، بصیرت و ولایتمداری آن نیز پرداخت.

 

به گفته وی، مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف که رهبر انقلاب فرمودند، سرلوحه معرفی ایشان به مردم و به‌ویژه جوانان باشد.

 

 

کد خبر 1007234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha