۲۵۰ هکتار گیاه دارویی در فاروج کشت می شود

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج گفت: کشت ۲۵۰ هکتار گیاه دارویی از جمله باریجه با مشارکت بهره برداران در شهرستان انجام شد.

«امیر بتوئی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بذر گیاه باریجه به صورت رایگان در اختیار تشکل مردمی شکل گرفته، قرار داده شد و کشت آن انجام گرفت.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج افزود: علاوه بر آن برای 50 هکتار هم بذر به شرکتی ارائه شد تا اقدام به کشت گیاه دارویی کند که در کنار آن با تامین هزینه های 50 هکتار دیگر، سطح زیر کشت را به 100 هکتار برساند.

 

وی با اشاره به اینکه این کشت ها در سه طرح بهره داری در اطراف روستاهای قره جقه و قلعه صفا انجام شده، گفت: انتخاب گیاه دارویی به تناسب گونه های موجود در منطقه مثلا در قره جقه گیاه کتیرا، در اولویت بوده است.

 

وی مهم ترین مزایای کشت و توسعه گیاهان دارویی را شامل سود آوری و ارزش افزوده بالا نسبت به سایر محصولات زراعی، سازگاری با محیط و قابلیت کشت در شرایط نامساعد و محدود کننده اقلیمی، خاک و آب، مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی کشت، توسعه سلامت و بهداشت عمومی و امکان تولید محصول ارگانیک و تامین ماده خام اولیه برای صنایع فرآوری، دارویی، بهداشتی، آرایشی و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

 

بتوئی، توسعه اکوتوریسم، افزایش صادرات و ایجاد درآمد ارزی، استفاده از گیاهان دارویی به عنوان مکمل های غذایی، تنقلات، نوشابه سازی و شیرینی سازی را از دیگر مزایای کشت گیاهان دارویی عنوان کرد.

 

شهرستان فاروج قطب تولید گیاهان دارویی همچون زعفران و گل محمدی در خراسان شمالی به شمار می رود.

 

کد خبر 1007360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha