لزوم تشکیل نهضت سواد فضای مجازی در جامعه/ در دولت یک صدایی وجود ندارد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه باید به روز باشیم بر تشکیل نهضت سواد فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید سواد رسانه ای مردم را بالا ببریم زیرا دنیای امروز دنیایی است که با فضای مجازی و رسانه ای ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز (جمعه، ۵ دی) با گرامیداشت ایام فاطمه گفت: امیدواریم هیات های مذهبی، محبین و ارادتمندان اهل بیت(ع) با رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی در تعظیم شعایر الهی و عزاداری خاندان عصمت و طهارت پای کار باشند.

امام جمعه سنگر با اشاره به ایام الله ۹دی نیز بیان کرد: این روز، روز بصیرت است چرا که بی بصیرتی خواص و تبعیت بعضی عوام سبب بروز فتنه سال ۸۸شد.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک با استدلال و استناد می توان بیان کرد که اگر ما الان مشکلات اقتصادی، سیاسی هم داریم منشا و مبدا آن فتنه ۸۸بود، اظهار کرد: اگر تحریم های ظالمانه اقتصادی از شورای امنیت تا بعضی از دول غربی و بعضی از کشورهای تابع استکبار شامل حال کشور ما شد در بازخوانی فتنه ۸۸می بینیم که منبع اش آنجا بوده است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: هنوز این ظلم بر این امت مظلوم ساری و جاری است.

وی اضافه کرد: آنهایی که زیارت عاشورا را با تامل می خوانند و می فهمند، می دانند که لعن بر قاتلان امام حسین(ع) مانند یزید، شمر و عمر سعد و... بعدش به مسببین ظلم، علت اصلی و کسانی که سنگ بنای این کار را گذاشته اند می رسد.

حجت الاسلام محمدیان گفت: عاشورا درس این است که برگردیم و به گذشته نگاه کنیم که امت پیامبر کجای کار را اشتباه کردند و ما هم باید نگاه کنیم که ببینیم کجای کارمان اشتباه بود که منجر به فتنه ۸۸شد.

وی در ادامه به هفته نهضت سواد آموزی در روزهای پیش رو اشاره کرد و نهضت سواد آموزی را از برکات انقلاب در سال ۵۸ دانست و افزود: بعد از انقلاب نهضتی برای تعلیم و آموزش ایجاد شد و موفق هم بود زیرا آمار بیسوادهای کشور ما نسبت به خیلی از کشورهای پیشرفته اوضاع خوبی دارد.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: چقدر خوب است برای اینکه به روز باشیم و سواد رسانه ای مردم را بالا ببریم، یک نهضت سواد فضای مجازی هم ایجاد شود زیرا دنیای امروز دنیایی است که با فضای مجازی و رسانه در ارتباط است.

وی اضافه کرد: این نهضت باید نهضتی باشد در مقابل فشارهایی که استکبار جهانی نسبت به فرزندان ما گذاشته اند.

حجت الاسلام محمدیان گفت: متاسفانه کسانی که متصدیان امر فضای مجازی هستند با تمام تاکیداتی که مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، حفظ و حفاظت از فضای مجازی ملی، شبکه اطلاعات ملی و... دارند اما گویا توجه خاصی نمی کنند و مثل نوشداروی بعد از مرگ سهراب حتما منتظرند تا اتفاق آشفته ای برای این مردم به وجود بیاید تا بعدا به فکر بیفتند که چاره کنند.

وی اظهار کرد: این ولنگاری، بی بند و باری و هرزه نگاری هایی که در فضای مجازی دامن نوجوانان و خانواده ها را گرفته می بینید و تبعاتش را نیز در جامعه مشاهده می کنید.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه اگر می خواهید سلامت جامعه ای را ببینید به بیمارستان ها مراجعه کنید، چون هر چه آنجا خلوت تر باشد سلامت جسمی آن جامعه بهتر است ادامه داد: اگر می خواهید سلامت روحی جامعه ای را بسنحید باید به دادگاه ها سر بزنید چون این همه دعواها و اختلاف و... در شأن یک نظام اسلامی نیست.

وی یکی از علت های این دعواها و اختلافات را، همین فضای مجازی دانست و افزود: فضای مجازی ثابت کرده است که می تواند جای جلاد را با شهید عوض کند.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه به جنگ های ترکیبی که دشمن سعی می کند در همه حوزه ها در این ایام ایجاد کند اشاره کرد و افزود: چه دشمنان خارجی، چه داخلی از منافقین و ستون پنجم دشمن و چه مرتبتین با آنها در تلاشند هجمه هایی را نسبت به خیمه عمود انقلاب که مقام معظم رهبری است، ایجاد کنند تا جایی که مشاهده می کنیم حتی واکسن کووید ۱۹ را مرتبط به مسایل اقتصادی می کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در دولت یک صدایی شنیده نمی شود و چندصدایی وجود دارد، بیان کرد: وزیر بهداشت گفت که این واکسن ها هیچ ارتباطی به معاهده اف‌ای‌تی‌اف (FATF) ندارد.

حجت الاسلام در ادامه همچنین خطاب به نمایندگان مردم در مجلس خواست یک آزمون قانون اساسی از کاندیداهای ریاست جمهوری بگیرند که فردا آنها تعاریفی از خود ارائه ندهند که نشان دهد هیچ آگاهی از قانون ندارند.

وی نهایت این فشارها را بهخاطر فشارآوردن به عمود انقلاب عنوان کرد و گفت: آنها با این کارهایشان درصدد هستند تا از رهبری جازه بگیرند که دوباره بروند و با آمریکا مذاکره کنند.

حجت الاسلام محمدیان نشستن پشت میز مذاکره را با قاتلان حاج قاسم ها و قاتلان نماد قهرمانی و پهلوانی یک ملت اهانت به شعور این مردم دانست.


وی در ادامه خواستار اصلاح قانون و شفاف سازی آن در بعضی مواضع شد و گفت: ما برای اصلاح رانت خوری ها، برای اصلاح عملکرد بعضی مسئولین که در مدیریت خود بتوانند پاسخگو باشند و اینکه می خواهیم راه های فرار مالیاتی و بودجه ای کشور را ببندیم به دنبال اصلاح قانون هستیم.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: هزاران هزار میلیارد تومان یارانه پنهانی که به پتروشیمی ها و هلدینگ های مختلف می دهند باید تکلیفش مشخص شود زیرا این پول بیت المال است.

وی با تاکید بر شفاف سازی بودجه شرکت ها اذعان کرد: اگر این بودجه ها صرف امور تولید و کار و کسب جوانان شود ما هیچ کسر بودجه ای نخواهیم داشت.

کد خبر 1007606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha