برگزاری نخستین مسابقه «فاطمیه» ویژه بانوان در آستان مقدس عباسی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) از برگزاری نخستین مسابقه «فاطمیه» ویژه بانوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، شعبه خطابه حسینی متعلق به دفتر دبیرکل آستان مقدس حضرت عباس(ع) نخستین مسابقه فاطمیه را به مناسبت بزرگداشت شهادت ام ابیها حضرت زهرا(ع) با بررسی خطبه حضرت زهرا(ع) که در جمع زنان مهاجر و انصار در مدینه منوره ایراد کرد، برگزار می کند.

 

«سیده تغرید التمیمی» معاون مسئول این شعبه گفت: این مسابقه بخشی از مسابقه هایی است که این شعبه در طول سال به دلیل رویدادها و مناسبت های مختلف از جمله شهادت حضرت زهرا(ع) به سازماندهی آنها اقدام می کند.

 

التمیمی افزود: همه خطبه های حضرت زهرا دریای متلاطمی از معانی و دلالت ها و پیام هاست. با این حال، ما این خطبه را که این حضرت(ع) هنگام بیماری در جمع گروهی از زنان مهاجر و انصار ایراد کرد، برای این مسابقه انتخاب کرده ایم. زیرا این خطبه حاوی پیام های فقهی،اعتقادی و اخلاقی است. پیام  این خطبه به ما به عنوان زنان امروز رسیده است که باید با به دستورات حضرت زهرا(ع) پایبند باشیم و این دستورات را به عنوان رویکرد و منش زندگی مان به کار بگیریم.

 

وی ادامه داد: این مسابقه ویژه زنان در همه گروه های سنی در سراسر عراق برگزار می شود.  

 

التمیمی گفت: آزمون این مسابقه ساعت 10 روز یکشنبه پنجم بهمن 1399 مطابق با 24 ژانویه 2021 میلادی در سرداب امام علی الهادی(ع) در آستان مقدس حضرت عباس(ع) خواهد بود.

 

کد خبر 1007741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha