اعطای ۱۷ میلیارد ریالی تسهیلات به کشاورزان دارای «کشاورز کارت» در جهرم

جوکار گفت: تا کنون مبلغ ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات «کشاورز کارت» به بانک های جهرم معرفی شده است.

«علی جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به حمایت کشاورزان با صدور «کشاورز کارت» در جهرم، گفت: در این کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی تولید می کنند، قرار می گیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلاتی که از طریق این کارت پرداخت می‌شود، ۱۲ درصد در سال و مدت باز پرداخت یکساله بوده است، بیان کرد: اولویت دریافت برای کشاورزان خرده مالک زیر پنج هکتار است اما زارعین تا سقف ۱۰ هکتار نیز شامل می شوند.

 

جوکار با اشاره به اینکه تا کنون تعداد ۱۶۰ کشاورز در خصوص کشت سال زراعی جاری با مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بانک کشاورزی در شهرستان جهرم معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: کشاورز کارت برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

وی همچنین صدور این کارت را برای خرید نهاده هایی مثل بذر، کود، سم و... دانست و اظهار کرد: ‌کشاورزان می توانند از تعاونی ها و فروشگاه های مجاز این موارد را تهیه کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم عنوان کرد: به منظور تأمین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و در اجرای تفاهم‌نامه منعقده بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، مقرر شده است کشاورز کارت با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذی نفعان بخش قرار گیرد.

 

به گزارش شبستان، کشاورزان متقاضی دریافت «کشاورز کارت» می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و خانه های ترویج نسبت به ثبت نام خود اقدام و با مراجعه به شعب بانک کشاورزی کارت بانک ویژه ای تحت عنوان کشاورز کارت دریافت کنند و پس از دریافت کارت نسبت به خرید کودهای کشاورزی اقدام کنند.

 

 با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفاً جهت خرید نهاده‌های کشاورزی اعم از کود، سم و بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 1007763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha