کانون «منتظران نور» در عزای حضرت زهرا (س) به سوگ نشست

نیکجو گفت: آیین گرامی داشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به مدت سه شب در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم برگزار می شود.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها یک الگوی واقعی و به تمام معنا در همه ابعاد زندگی برای همه انسان‌ها به خصوص بانوان است و ایشان زندگی خود را در راه دفاع از ولایت فدا کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم افزود: به مناست سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مراسم عزاداری و سوگواری شب گذشته در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» برپا شد و بچه های مسجد در غم شهادت بزرگ بانوی اسلام سوگواری کردند.

 

وی بیان کرد: در این مراسم حجت الاسلام «علی پوردست» در وصف این بانوی بزرگ جهان اسلام به سخنرانی پرداخت و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز نوحه خوانی و مرثیه سرایی کرد.

 

نیکجو با اشاره به اینکه این مراسم به مناسبت دهه اول شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شده است، عنوان کرد: این مراسم امشب و فردا شب نیز در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود.

 

وی به برگزاری شکوهمند آیین های سوگواری حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: گرامیداشت سالروز شهادت سیده نساء عالمیان (س) برای آن است که به آن حضرت تأسی کنیم، آن‌گاه در ماتم آن حضرت هم اشک بریزیم و ثواب ببریم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم تصریح کرد: بی‌شک حضرت زهرای مرضیه (س) به قدری دارای مقام رفیع هستند که پیامبر اکرم (ص) که خود سرآمد خلقت هستند همیشه دست مبارک حضرتش را می‌بوسیدند و می‌فرمودند: «من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می‌کنم» و همیشه به استقبال فاطمه می‌رفتند؛ این حرکت و احترام از شخص پیامبر (ص) برای هیچ شخصیتی دیده نشده است که این امر به خاطر عزت و احترامی که فاطمه (س) داشتند بود.

 

وی با اشاره به اینکه همه ابعاد زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) از همسرداری، تربیت فرزند و عفاف و حجاب تا زندگی اجتماعی باید برای زنان امروز الگو باشد، خاطرنشان کرد: در عصر کنونی سیره سیاسی و دفاع جانانه ایشان از مقام ولایت و آگاهی به امور سیاسی باید بیشتر مورد بررسی و از سوی بانوان ما موشکافی شود.

 

به گزارش شبستان، برگزاری برنامه سوگواری و عزاداری صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» در راستای رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

 

کد خبر 1008249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha