جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص های مسجد تراز اسلامی است

محمودی گفت:جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجتبی محمودی» امروز(۷ دی) در نشست با مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

 

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با اشاره به دوران شیوع کرونا تصریح کرد: از جمله مولفه‌های ولایت‌پذیری اقامه نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگامی نمازگزاران در رزمایش مواسات و کمک مومنانه است که تجلی خوبی در آینه رسانه‌ها دارد.

 

وی افزود: انعکاس و پی‌گیری برخی چالش‌ها در حوزه نماز با نگرش رفع مسائل و پاسخ به شبهات با ارتباط بهینه با خانواده‌ها فقط با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و تولید آثار جذاب و در قالب‌های متنوع ممکن است.

 

«غلامرضا بنی اسدی» هم در این نشست تاکید کرد: بهترین بستر شکل‌گیری اخلاق در خانواده و جریان روح معنویت در نهاد‌ها و سیستم‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز و تعظیم شعائر دینی است.

 

نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی افزود: جشنواره‌های امام رضا و دفاع مقدس به نهادینه شدن این مفاهیم در رسانه ها کمک شایان توجهی کرد و در این راستا جشنواره نماز نیز می‌تواند باعث بالارفتن میزان مشارکت کمی و کیفی اصحاب رسانه و تاثیر در ترویج فرهنگ نماز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از رسانه‌ ها و مطبوعات باطرح مباحث نماز و اتفاقات موثر و جذاب در حوزه نماز به این موضوع توجه داشته و اهتمام دارند از جمله اینکه تا پیش از کرونا در ویژه‌نامه‌های شهرآرا محله، مساجدی که نماز صبح را به جماعت اقامه می‌کردند معرفی می شدند.

کد خبر 1008367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha