شهر در انتظار شور و عزای فاطمی

فرارسیدن ایام فاطمیه امسال و تقارن به دلیل شرایط کرونا وضع متفاوتی پیدا کرده و شهرها در انتظار شور و عزای فاطمی در این شرایط خاص برای تکریم این مناسبت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کرونا امسال بر آیین فاطمیه نیز اثرگذاشت و مانع از برگزاری مراسم های این مناسبت مهم شده اما برای ایجاد شور این ایام فضاسازی باید صورت بگیرد و شهر حال و هوای شهادت بگیرد.

 

فرارسیدن ایام فاطمیه امسال و تقارن به دلیل شرایط کرونا وضع متفاوتی پیدا کرده و شهرها در انتظار شور و عزای فاطمی در این شرایط خاص برای تکریم این مناسبت هستند و لازم است مدیریت شهری بر این حوزه سرمایه گذاری کند.

 

علاوه بر مدیریت شهری، تشکل های مردم نهاد فرهنگی و مذهبی از جمله هیات های مذهبی بر این موضوع اهتمام داشته باشند و این روزها که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آیین های ملی و مذهبی شده، اما فضاسازی ها به شرایط عزاداری کمک کنند.

 

فعالان فضای مجازی، صدا و سیما و تشکل های فرهنگی نیز در این خصوص نقش خود را با اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی علاوه بر تبیین واقعیت های زندگی بانوی مظلوم اسلام حضرت فاطمه(سلام الله علیها) حال و هوای مذهبی و شهادت ایجاد کنند.

 

توجه به تاکیدات مسئولان ستاد کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عدم برگزاری مراسم و تجمعات لازم است و با مدل های جدید عزاداری و تکریم مناسبت ها انجام شود.

 

*تغییر روش های مذهبی به جای مراسم های حضوری

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفـت: مراسم های امسال فاطمیه متناسب با شرایط نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.

 

«حیدرقاسمی» با بیان اینکه از برگزاری مراسم های حضوری پرهیز شود، افزود: اغنا مردم برای اجرای برنامه ها به صورت غیرحضوری و کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم است.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما و شبکه های اجتماعی برای تبیین واقعیت زندگی دختر پیامبر اسلام برنامه اجرا کنند و فضاسازی از توسط مدیریت شهری و اصناف انجام شود.

 

*سوگواره یاس نبوی امسال مجازی برگزار می شود

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه اصفهان گفت: سوگواره یاس نبوی امسال به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «روح الله روان»، با بیان اینکه متناسب با وضعیت شهرستان ها برنامه های شهادت برگزار می شود، تصریح کرد: اجتماعات زیادی نداریم و در قالب کاروان های عزاداری در مناطق سفید و زرد روز شهادت برنامه اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: سوگواره یاس نبوی به صورت غیرحضوری و مجازی توسط بقاع متبرکه اجرا خواهد شد که مداحی، سخنرانی و فعالیت های فرهنگی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام روان، پذیرایی این مراسم در قالب هفت هزار بسته معیشت برای نیازمندان تحت عنوان تبرک فاطمی انجام خواهد شد.

کد خبر 1008546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha