راز محبوبیت سردار دلها

همرزم سردار شهید سلیمانی می گوید: برای ادامه راه شهید سلیمانی باید در تربیت نیروهای مخلص و انقلابی خود، اخلاق را سرلوحه قرار دهیم چرا که اخلاق مداری و مهربانی سردار سلیمانی بود که او را برای همیشه تاریخ، در دل‌ها جاودانه کرد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی است و می توان از ایشان به عنوان نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی یاد کرد. شهید سلیمانی فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و حدود 4 دهه از عمر با عزتش را صرف مبارزه با دشمنان نظام کرد سرانجام دشمنان کینه توز که رشادت و قدرت سردار قاسم سلیمانی را تاب نیاوردند در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به دو خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد آنها را به شهادت رساندند.

 

در آستانه اولین سالگرد عروج سردار سلیمانی یکی از همرزمان شهیدسلیمانی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بیرجند می گوید: در جریان برگزاری کنگره سرداران شهید و 8 هزار شهید استان های کرمان و سیستان و بلوچستان تحت امر شهید سلیمانی خدمت می کردم.

 

«علیرضا سرابی» با بیان اینکه در سال های 1376 تا 1378 مسئول یکی از کمیته های کنگره سرداران شهید و 8 هزار شهید استان های کرمان و سیستان و بلوچستان بودم، می افزاید: شهید سلیمانی نماد مقاومت در جهان است و سخن گفتن در خصوص ابعاد شخصیتی این شهید والامقام کاری بسیار دشوار است.

 

وی بارزترین عنصر شخصیتی شهید سلیمانی را تواضع و اخلاص می داند و می گوید: این خصائص همراه با مردم داری و... شهید سلیمانی را محبوب قلب ها کرده است.

 

وی گریزی به سال های گذشته می زند و می افزاید: در یکی از پروازهای اختصاصی از کرمان به سمت آبادان که برای افتتاحیه مسابقان ورزشی کنگره سرداران شهید می رفتیم، همرزمان شهید و نیروهای تحت فرمان ایشان در طول مسیر اقدام به شوخی و پرتاپ کردن یخ، کاغذ و حتی اشیای بزرگتر به سمت هم می کردند. در بین شوخی ها برخی از اشیای پرتاب شده به شهید اصابت می کرد شهید سلیمانی با تواضع فراوان و لبخند کاغد و دیگر اشیای پرتاب شده را برداشته و با مهربانی وارد شوخی با همرزمانش شد.

 

سرابی این اقدام را نشأت گرفته از تواضع و خونگرمی سردار می داند و به استناد سخنان مقام معظم رهبری می افزاید: شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و هر چه زمان می‌گذرد بیشتر این مکتب شأن و ارزش خود را نشان می‌دهد.

 

وی در ادامه به بیان یکی دیگر از خاطراتش می پردازد و می گوید: در جریان کنگره سرداران شهید دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری داشتیم و قرار بود شهید سلیمانی در محضر ایشان به بیان سخنرانی بپردازد. سردار سلیمانی با کمال ادب و تواضع در محضر مقام معظم رهبری برای ارائه گزارش ایستاد مقام معظم رهبری از ایشان خواست بنشیند و نشسته گزارش خود را ارائه دهد اما شهید به احترام ایشان گفت راحتم و گزارش خود را ارائه داد.

 

وی ادامه می دهد: ارادت مراد و مرید را با چشمانم در این جلسه دیدم چرا که مقام معظم رهبری خطاب به شهید سلیمانی فرمودند شما که حاج قاسم سلیمانی باشید بارها در جبهه ها به شهادت رسیدی و شهید زنده انقلاب هستی.

 

وی در پایان تاکید می کند: برای ادامه راه شهید سلیمانی باید در تربیت نیروهای مخلص و انقلابی خود اخلاق را سرلوحه قرار دهیم چرا که اخلاق مداری و مهربانی سردار سلیمانی بود که او را برای همیشه تاریخ در دل‌ها جاودانه کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1008633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha