بی توجهی بنگلادش به هشدارهای حقوق بشری در مورد مسلمانان روهینگیایی

با وجود فراخوان گروه های مدافع حقوق بشر برای جلوگیری از انتقال مسلمانان روهینگیایی به جزیره ای دورافتاده ، دولت بنگلادش قرار است حدود ۱۰۰۰ پناهنده روهینگیایی دیگر را به این جزیره منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newagebd»، با وجود فراخوان گروه های مدافع حقوق بشر برای جلوگیری از انتقال مسلمانان روهینگیایی به جزیره ای دورافتاده ، دولت بنگلادش قرار است حدود 1000 پناهنده روهینگیایی دیگر را به این جزیره  منتقل کند.

 

حدود 1000 پناهنده روهینگیایی که اعضای آن را اقلیت مسلمان تشکیل می دهند و برای فرار از خشونت های نظامی میانمار به بنگلادش گریخته اند طی چند روز آینده به جزیره «بهاسان چار» که مستعد سیل است منتقل خواهند شد .

 

این در حالی است که انتقال بیش از یک هزار و 600 روهینگایی به این جزیره در اوایل ماه جاری با مخالفت شدید گروه های حقوق بشری مواجه شد.

 

مقامات بنگلادشی اعلام کردند که این 1000 نفر ابتدا  به «چیتاگنگ» منتقل می شوند و سپس از آنجا به جزیره بهاسان چار می روند.

 

از آنجا که قرار نبود این مسئله عمومی شود مقامات بنگلادشی که این خبر را اعلام کردند از بیان نام خود امتناع کردند.

 

از سوی دیگر مسئول امور پناهندگان در بنگلادش مدعی شد که این جابجایی بر خلاف میل روهینگیایی ها انجام نشده و آنها داوطلبانه به این جزیره منتقل می شوند.

 

این در حالی است که هیچ گونه سندی دال بر تمایل مسلمانان روهینگیا برای انتقال به این جزیره دورافتاده وجود ندارد و گروه های حقوق بشری هم این اقدام دولت بنگلادش را به شدت مورد انقتاد قرار داده اند.

 

عفو بین الملل انتقال روهینگیایی ها به این جزیره دورافتاده را اقدامی غیرانسانی توصیف کرده و می گوید که سازمان ملل این جزیره را جای مناسبی برای زندگی افراد نمی داند.

 

شورای اروپایی روهینگیا نیز نسبت به این مسئبه ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف انتقال مهاجران روهینگیایی به این جزیره دورافتاده شد.

کد خبر 1008715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha