برخورداری از خانواده و جامعه‌ با نشاط و سالم با ترویج سبک زندگی فاطمی(س)

سنگری گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی (س) و الگو قرار دادن شیوه‌های رفتاری، اخلاقی و تربیتی این بانوی بزرگ اسلام موجب برخورداری از خانواده و جامعه‌ با نشاط و سالم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد‌رضا سنگری»، امروز (دوشنبه 8 دی) در نشست مجازی مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، مربیان مسوول، کارشناسان و کارکنان دفتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در بسیاری زمینه ها الگوی بزرگی برای ما به شمار می رود.

پژوهشگر، نویسنده و شاعر کشوری افزود: لازم است تا خانواده‌های جامعه خود را  به برخورداری و ترویج سبک زندگی فاطمی (س) تشویق کنیم زیرا الگو قرار دادن شیوه‌های رفتاری، اخلاقی و تربیتی این بانوی بزرگ اسلام موجب برخورداری از خانواده و جامعه‌ با نشاط و سالم می شود.

وی اضافه کرد: امام زمان (عج)، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود می داند و ما به عنوان پیروان حضرت مهدی (عج) باید این الگو را بیشتر و بهتر بشناسیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

سنگری با تاکید بر ارتباط حسنه پیامبر (ص) با حضرت فاطمه (س) بیان کرد: دوری از پرخاشگری و ایجاد ارتباط کلامی توام با احترام از ایجاد گسستگی در خانواده ها جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: ابیات و لالایی‌هایی که حضرت زهرا (س) برای فرزندانشان می‌خواند سراسر درس زندگی هستند و مفاهیم مطلوبی به کودکان برای زندگی آینده می آموزند که شکرگذاری و دوری از پرخاشگری و سخاوتنمدی از نمونه های آنهاست.

سنگری تصریح کرد: محبت‌ کردن رسول خدا (ص) به دخترش یک نمونه‌ بارز تربیتی مطلوب برای خانواده‌ها و به ویژه پدران است که فرزنان را از نظر عاطفی سیراب می کند.

خاطر نشان می شود این نشست برای مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، کارشناسان و کارکنان دفتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس برگزار شد.

کد خبر 1008769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha