تئاتر کُردی یک برند و رویداد ارزشمند برای مناطق کُردنشین است

هیوا حاج محمدی گفت: تئاتر کُردی یک برند و رویداد ارزشمند برای مناطق کُردنشین یه شمار می‌رود و برگزاری این رویداد هنری در شهرستان سقز یک پتانسیل فرهنگی محسوب می‌شود.

هیوا حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه تاکنون شانزده دوره جشنواره تئاتر کُردی در سقز برگزار شده است، اظهار کرد: برگزاری دوره جدید جشنواره تئاتر کُردی سقز نیازمند 6 میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی خاطرنشان کرد: شانزده دوره از برگزاری این جشنواره در سقز سپری می‌شود و هم اکنون به یک پتانسیل فرهنگی برای شهرستان تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار لازم هفدهمین دوره تئاتر کردی سقز در سال 1400 برپا می‌شود، عنوان کرد: در نظر گرفتن اعتبار به صورت مداوم برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مستمر این رویداد ضروری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز بیان داشت: نداشتن ردیف اعتباری مشخص، بزرگترین مشکل ۱۶ دوره جشنواره تئاتر کُردی بوده و تاکنون این مشکل رفع نشده است.

 

حاج محمدی  همچنین از برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی در سقز خبر داد و گفت: فراخوان اینت جشنواره بزودی در سقز اعلام می‌شود.

کد خبر 1008811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha