گازرسانی به روستاهای مرزی نهبندان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان

فرماندار نهبندان گفت: عملیات اجرایی پروژه گازرسانی محور بندان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان شروع و سال آینده، بیشتر روستاهای مرزی نهبندان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۸ دی) در جمع مردم روستای بندان، اظهار کرد: با حضور در روستاها و پیگیری مشکلات مردم تلاش می کنیم تا دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولین برداشته شود چرا که مرزی میان مردم و مسئولین در نظام نیست.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کمتر توسعه یافتگی نهبندان منحصر به یک نقطه خاص شهرستان نیست، افزود: پراکندگی و وسعت زیاد شهرستان هزینه خدمت رسانی را بیشتر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه نهبندان، دومین شهرستان وسیع استان و دارای ۵۱ هزار نفر جمعیت است، گفت: حق مرزنشینی از محل عواید سوخت، از سال های دور در چهار شهرستان های استان پرداخت می شود که در مجموع این سال ها ۹ میلیون تومان به ازای هر خانواده مرزنشین پرداخت شده که بیش از ۷ میلیون تومان آن تنها طی این دو سال پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان خراسان جنوبی، ۱۰ هزار واحد مسکن دیگر در سایر بخش های استان ساخته شده است، گفت: این تعداد واحد نیاز به زیرساخت هایی از جمله آب، برق، گاز و راه ارتباطی دارد که نیازمند اعتبار و صرف زمان است.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: در روستای بندان ۱۲ واحد مسکن محرومین ساخته شده است که برای هر واحد ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

 

بیکی تصریح کرد: تعریض جاده زابل از سمت نهبندان را متوقف کردیم اما اتفاق بهتر تصویب احداث باند دوم برای این‌ مسیر است که ۶ کیلومتر باند دوم این محور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی ۲۴ کیلومتر باند دوم جدید با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است، همچنین روکش مسیرهای جاده ای شهرستان بسیار نامناسب است که بر اساس برنامه راهداری استان ۱۰ کیلومتر در محور زابل و ۱۵ کیلومتر در محور بیرجند برنامه ایجاد روکش جدید تعریف شده است.

 

بیکی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه گاز رسانی محور بندان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان شروع و سال آینده، بیشتر روستاهای مرزی نهبندان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

وی افزود: بهره برداری از پروژه زمین ورزشی چمن مصنوعی، پنج هزار متر آسفالت طرح هادی، تکمیل ایستگاه هواشناسی، احداث مسکن محرومین، شبکه های دیجیتال صداوسیما برخی از اقداماتی است که طی سال های ۹۸ و ۹۹ در روستای بندان انجام شده است.

 

کد خبر 1008961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha