چتر حمایتی کانون های مساجد برای جبران وقفه‌های آموزشی

جبران وقفه آموزشی در شرایط سخت کرونایی و یا تقویت درسی دانش آموزان تحت پوشش چترحمایتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ماموریت های متنوع و متناسب با نیاز کانون های فرهنگی و هنری مساجد همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی، فراغتی، ورزشی، حمایتی و معیشت وجود داشته و در شرایط کرونایی نوع اقدامات آن ها تغیراتی نیز داشته است.

 

وقفه آموزشی و دغدغه های درسی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها در این روزها که مدل تحصیلی نیز تغییر کرده، نیازمند فعالیت های حمایتی و پیشتیبانی است که البته در روزگار گذشته نیز این مدل همکاری برای تقویت درسی وجود داشته ولی امروز نیاز آن بیش از گذشته است.

 

حضور افراد دلسوز جوان و دارای تخصص در کانون های مساجد موجب برقراری ارتباط موثر برای رفع نیاز آموزشی دانش آموزان شده و این مراکز فرهنگی و هنری بستر این تعامل را فراهم کرده و با اطلاع رسانی از این موضوع زمینه رفع این نیاز فراهم شده است.

 

«مجید آقابابایی»، دانش آموزی که دغدغه رفع اشکال داشت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان پیرامون این موضوع گفت: به دلیل تعطیلی مدارس امکان رفع اشکال با هم کلاسی ها، معلمان و دانش آموزان بزرگتر نبود ولی این بستر در کانون مسجد محله فراهم شده است.

 

«امیررضا سلیمی»، دیگر دانش آموزی بود که محیط کتابخانه مسجد را بستر مناسب برای تحصیل و رفع اشکال و جبران وقفه تحصیلی خود بیان کرد و گفت: به دانش آموزان کوچکتر از خود نیز برای حل تمرین ها کمک می کند و از افراد بزرگتر نیز برای رفع نیاز آموزشی خود استفاده می کند.

 

*کلاس های آموزشی در مسجد آقانوروز تیران

 

قائم مقام مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله مظاهری تیران گفت: کلاس های آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم پیش بینی شده و معلمان و جوانان دانشگاهی در این خصوص همکاری می کنند.

 

«رسول شیرازی» با بیان اینکه این برنامه به عنوان کارویژه دوران کرونایی پیش بینی شده، تصریح کرد: رفع اشکال، پاسخ به سوالات و جبران وقفه های آموزشی برای دانش آموزان جز این برنامه قرار دارد که بر اساس زمانبندی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه اصول بهداشتی و فاصله گذاری ایمن رعایت می شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص تجمع جمعیتی نداریم و نفرات مراجعه کننده مدیریت می شوند.

 

*ارائه خدمات روانشناسی در کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران گفت: خدمات مشاوره و روانشناسی و تخصیلی برای نوجوانان و جوانان در این مرکز فرهنگی و هنری ارائه می شود.

 

«اکبر مهدی زاده» با بیان اینکه نقش مرکز مشاوره کانون این روزها پیش از گذشته احساس می شود، خاطرنشان کرد: خدمات مرکز مشاوره کانون امام حسن مجتبی در قالب مشاوره خصوصی، برگزاری همایش، سمینار و نشست، اهدا کتاب و تولید محتوا اجرا می شد و امروز این خدمات به صورت ویژه اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: دانش آموزان نیازمند آرامش روحی و روانی هستند که طرح های مشاوره و خدماتی در این مرکز عرضه می شود.

 

*چاره گشایی از نیازهای آموزشی دانش آموزان در کانون های مساجد

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با اشاره به اقدامات این مراکز در سراسر استان ویژه ایام کرونا گفت: این مراکز در این دوران خدمات معیشتی، بهداشتی، فرهنگی و هنری برای اوقات فراغت ارائه داده و در آستانه امتحانات نیز خدمات تحصیلی ارائه می کنند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: هر کانون متناسب با شرایط مختلف خدمات متفاوتی ارائه و عرضه کرده که بر اساس نیازسنجی و ضعیت خاص زمانی بوده است.

 

وی یادآورشد: برگزاری کلاس، جلسه و برنامه جبرانی و تقویتی درسی زمینه مشارکت نسل جوان دانشجو و دانش آموز را برای حل یکی از مشکلات جامعه که نیازتحصیلی است را فراهم کرده اند و این از کارکردهای موثر تشکل های فرهنگی و هنری محسوب می شود.

کد خبر 1009001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha