به روزرسانی پرداختی های بیمه سلامت تا ۲۵ آذر/ ۲ هزار بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

کمانگری با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری دو هزار هزار بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتتند، گفت: در این مدت برای هر بیمار کرونایی ۴.۵ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

«مهرداد کمانگری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیمه سلامت در دو سه سال اخیر در بخش پرداختی ها به دانشگاه علوم پزشکی مشکلاتی را داشت که پرداختی ها با دو سه ماه تاخیر صورت می گرفت ولی از زمان آغاز فعالیت مدیرعامل جدید بیمه سلامت، توجه ویژه ای به سطح یک خدمات درمان و تیم پزشک خانواده شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه پرداخت ها از آذرماه به روز به دانشگاه صورت می گیرد، افزود: تا (25 آذر) پرداختی 80 درصد تیم سلامت به دانشگاه پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین 20 درصد پرداختی ها در 6 ماهه اول نیز تسویه شد و مبلغ 6 میلیارد و 200 ملیون تومان به دانشگاه پرداخت شده است.

 

کمانگری اظهارداشت: پرداختی های تیم سلامت سه ماهه اول نیز تسویه شد و قرار است سه ماهه سوم هم به زودی تخصیص یابد.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با منظم تر شدن پرداختی های بیمه سلامت، انگیزه بیشتری برای پزشکان خانواده به وجود آید.

 

۴.۵ میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به تحت پوشش قرار دادن رایگان بیماران کرونایی، گفت: در اسفندماه، برای هر بیمار کرونایی به طور متوسط دو میلیون و 500 تومان پرداخت شده است.

 

وی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری، 4.5 میلیون تومان هزینه برای هر بیمار کرونایی پرداخت شده است.

 

کمانگری اظهارداشت: در این مدت دو هزار هزار بیمار کرونایی تحت پوشش قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به بیمه رایگان نیز گفت: به دلیل شرایط کرونایی و بهره مندی مردم از بیمه رایگان، آزمون وسع برای بیمه رایگان سلامت تا پایان امسال برداشته شد و کسانی که فاقد هر گونه بیمه هستند می توانند دفترچه رایگان را دریافت کنند.

 

اجرای نسخه نویسی الکترونیک از سوی ۱۵ درصد پزشکان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص نسخه نویسی الکترونیک نیز افزود: معایب و اشکالات این طرح برداشته شده و در سطح کشور نیز با تامین اجتماعی و ارتش هماهنگ شده همه این بیمه ها از یک درگاه استفاده کنند.

 

وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای کامل این طرح، گفت: این طرح در استان گلستان از تیرماه آغاز شده و هدف ما 80 درصد پزشکان است.

 

کمانگری گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح تا کنون، 15 درصد نسخه نویسی و نسخه پیچی از طریق پزشکان انجام شده است.

 

کد خبر 1009163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha