افتتاح مرکز چند خدماتی شامل یک مسجد در قرقیزستان

موسسه خیریه قطر با حمایت خیرین این کشور یک مرکز چند خدماتی شامل یک مسجد را با حضور معاون نخست وزیر قرقیزستان و سفیر قطر در قرقیزستان در منطقه «چوی» افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «menafn»، موسسه خیریه قطر (QC) با حمایت خیرین این کشور یک مرکز چند خدماتی شامل یک مسجد را با حضور معاون نخست وزیر قرقیزستان و سفیر قطر در قرقیزستان در منطقه «چوی» افتتاح کرد.

 

«رواشان صابرف»،معاون نخست وزیر قرقیزستان از قطر و مردم این کشور به خاطر کمک به بهبود خدمات اجتماعی در جمهوری قرقیزستان تشکر و قدردانی کرد.

 

«عبدالله بن احمد السلیتی» ،سفیر قطر در قرقیزستان با تاکید بر اینکه این پروژه شامل یک مسجد نیز هست،گفت: این پروژه استراتژیک در چارچوب تقویت روابط بین دو کشور دوست قرار دارد و هدف آن کاهش درد و رنج خانواده های یتیمان و خانواده های فقیر است به طوری که آنها بتوانند زندگی آبرومندی داشته باشند.

 

هدف این مرکز ارائه خدمات اجتماعی یکپارچه به حاشیه نشینان و آسیب پذیرها  از جمله خانواده های یتیمان و خانواده های فقیر ، برای ارتقاء سطح زندگی آنها است.

 

یکی دیگر از اهداف این مرکز ارتقای سطح بهداشت عمومی و دستیابی به توسعه در مناطقی است که از کمبود خدمات اساسی رنج می برند.

 

این مرکز که شامل یک مدرسه نیز هست بیش از 18000 نفر از خانواده های یتیمان و ساکنان منطقه اطراف را پوشش می دهد.

 

هزینه ساخت این مرکز که شامل یک مدرسه ،یک مرکز بهداشت و یک مسجد است یک میلیون ریال (واحد پول قطر) برآورد شده است.

کد خبر 1009185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha