ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اراده جدی مسئولان و دولتمردان است

آیت الله معلمی با بیان اینکه ما در کشور قانون و مقررات و نیروی انسانی کارآمد جهت احیای امربه معروف و نهی از منکر کم نداریم، گفت: متاسفانه حلقه مفقوده در این بین نبود عزم و اراده جدی در میان مسئولین و زمامداران جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «علی معلمی» امروز(۹دی) در نشست صمیمی با« مهرداد محمدی» دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه دست اندرکاران ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان و تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: در میان تمام واجبات دینی که در شریعت اسلام به آنها تاکید شده پس از مسئله ولایت و امامت هیچ موضوعی به اندازه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد سفارش قرار نگرفته است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید این تصور ایجاد شود که ذات امر به معروف و نهی از منکر از نماز بالاتر است و یا بالعکس، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک ابزار بسیار مهمی است که اگر نباشد و یا کمرنگ و بی فروغ باشد، نماز و روزه و جهاد و سایر فرایض نیز کم کم به فراموشی سپرده خواهند شد.

 


رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه پیرامون مسائل مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر می بایست هر از چند گاهی آسیب شناسی دقیق و علمی صورت گیرد، اظهار کرد: اشکال اصلی در این حوزه که بسیار خودنمایی می کند عدم اهتمام جدی دولتمردان برای اجرا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

آیت الله معلمی بیان کرد: اگر مجموعه اداره کننده کشور همدل، همسو و هماهنگ نسبت به هر موضوعی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی انجام دهند، به طور قطع و یقین انسان می تواند ثمره پیشرفت چشمگیر در آن موارد را به وضوح مشاهده نماید.

 

امام جمعه شهرستان قائمشهر در پایان با تاکید بر اینکه امروز یکی از منکرات بزرگ در کشور موضوع بی تدبیری و گرانی های افسار گسیخته است که موجب نگرانی و نارضایتی مردم نیز شده است، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به دردهای اساسی مردم بپردازد و در جهت مرتفع نمودن آنها تمام تلاش و ظرفیت های قانونی خود را بکار بندد.

 

*تلاش داریم از ظرفیت مردمی برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر بهره گیری شود

« مهرداد محمدی» نیز در این نشست که در دفتر امام جمعه قائمشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و دهه بصیرت و تقارن این ایام با سالگرد شهادت سردار دل ها حاج«قاسم سلیمانی»، توضیحاتی پیرامون رویکردهای جدید و چشم انداز ستاد  در افق 1404 ارائه کرد و گفت:تلاش داریم از ظرفیت مردمی برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر بهره گیری شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به جایگاه حمایتی و نقش هدایت گری ائمه محترم جمعه در این حوزه اشاره کرد و خاطر نشان شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر دارد با برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی و اقدامات ترویجی با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه و نظرات کارشناسان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک ارزش اجتماعی تبدیل نماید و در این راه نیازمند دریافت رهنمود و ارائه طریق از سوی بزرگان و علمای سراسر استان هستیم.

 

محمدی اشاراتی به وظایف و مسئولیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی و غیر دولتی داشت و عنوان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه ها باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا در وهله اول دسترسی مردم به آن مجموعه به آسانی صورت پذیرد و ثانیا مردم به راحتی بتوانند نسبت به پرسنل و مدیریت آن دستگاه انتقاد کنند و یا در جهت تسهیل امر خدمت رسانی به آحاد مردم پیشنهادهای سازنده به آنها ارائه نمایند.

 

وی با اعلام اینکه مهمترین شاخصه ما برای نظارت و ارزیابی از عملکرد دستگاه ها و مدیران آنها نحوه و میزان خدمت رسانی به عامه مردم است، تصریح کرد: هر دستگاهی که خدمات مطلوب تری به مردم ارائه و وظایف ذاتی و قانونی خود را به درستی انجام دهد و پرسنل و مدیران آن مجموعه در برابر انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر مراجعین کرنش بیشتری نشان دهند، مطمئنا از نظر ستاد شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

کد خبر 1009209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha