دفاع مخلصانه و شجاعانه از جبهه حق، بیت الغزل زندگی شهید سلیمانی است

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دفاع مخلصانه، همه جانبه و شجاعانه از جبهه حق، بیت الغزل زندگی سرتاسر مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین بنیادی»  در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در سایه اطاعت از خدا و حمایت از ولایت، آن هم با چاشنی اخلاص و معنویت به جایی رسید که همه ما به او حقیقتاً غبطه می خوریم.

 

وی افزود: این شهید والامقام در مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مصداق بارز فهم عمیق از مساله ولایت بود و لذا در اطاعت از ولی فقیه اهل چون و چرا و اما و اگر نبود و به درستی به وظیفه خود به عنوان رهروی صدیق ولایت عمل می کرد.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سویی ایشان به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، اهل جناح و حزب سیاسی نبود بلکه توان و انرژی و وقت خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین و کشور و مردم کرد و به همین خاطر است که دیدیم در تشییع پیکر مطهر او در شهرهای مختلف کشور و حتی عراق، مردم چگونه با حضور میلیونی خود از او تجلیل و قدردانی کردند.

 

وی بیان داشت: شهید سلیمانی به معنای واقعلی کلمه، انقلابی و دارای روحیه جهادی بود و در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار و جریان های تکفیری، از هیچ کوششی فروگذار نکرد به طوری که خار چشم دشمنان و محبوب همه دوستان و مستضعفان عالم بود.

 

بنیادی یادآور شد: حاج قاسم هم اهل مجاهدت و عبادت و بندگی خدا بود و هم مرد میدان عمل در عرصه های گوناگونی بود که به وجود او احساس نیاز می شد و در همه این ابعاد و عرصه ها، صادقانه و مخلصانه رفتار می کرد.

 

وی در خاتمه بیان داشت: ما باید درس ولایتمداری، صداقت و اخلاص، نظم و انضباط و عقلانیت، مجاهدت خستگی ناپذیر در خدمت به مردم و دفع تهدیدات دشمن را از سردار دل ها فرابگیریم و بکوشیم که به یاری خدای متعال، همچنان فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت به تأسی از مکتب حاج قاسم در جامعه ما زنده و جاری باشد.

کد خبر 1009243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha