راه اندازی پویش« الف ب ایران» در۳۸ روستای  استان لرستان

کرموند گفت: با راه اندازی پویش « الف ب ایران» تا پایان سال جاری تعداد ۳۸ روستای استان لرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حمیدرضا کرموند»  امروز(9 دی) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پویش الف‌ ب ایران، یک پویش ملی است که در سطح استان لرستان هم راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان افزود: درقالب راه اندازی پویش ملی« الف ب ایران» تا پایان سال ۳۸ روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

 

وی افزود: برای آبرسانی به این تعداد روستا اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب این پویش سراسری هزینه شده است.

 

کرموند با بیان اینکه این طرح، تا پایان امسال به صورت رسمی بهره برداری می رسد،  افزود: این طرح با حضور رییس جمهوری یا وزیر نیرو با طرح های مربوط سایر استان ها در بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، شاهیوند و دوره چگنی افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین وزارت نیرو در راستای حمایت از مشترکان کم مصرف، طرح «آب امید» را اجرا می‌کند که بر این اساس مشترکانی که تا پنج متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند آب بها پرداخت نمی‌کنند و قبض آنها رایگان خواهد بود.

 

مدیرعامل آبفا لرستان در ادامه اظهار کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ درصد از مشترکان استان شامل بخش‌نامه طرح امید ‌شوند و بابت اعمال تخفیف برای این تعداد، حدود ۲ میلیارد تومان از درآمدهای آبفا کم می شود.

 

کرموند  با بیان اینکه هیچ کدام از شهر و روستاهای استان لرستان منبع تامین آب پایدار ندارند و از آب چشمه‌ استفاده می کنند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر خشکسالی موجب افت ۱۰۰ متری برخی چاه‌ها و فرو نشست زمین شده است و لایه‌های زمین تغییر شکل داده اند.

 

کد خبر 1009292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha