تجهیز کامل بیمارستان جدید آیت الله طالقانی آبادان نیازمند اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال است

مختار تجهیز کامل بیمارستان جدید آیت الله طالقانی آبادان را نیازمند اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال دانست و گفت: وزارت بهداشت طبق تعهد قبلی تجهیزات این بیمارستان را تامین می کند که امیدواریم طی ۵ ماه آینده این بیمارستان فوق تخصصی را افتتاح کنیم.

«جلیل مختار» عصر امروز (سه شنبه 9 دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان آبادان اظهار کرد: بازدید امروز در راستای بررسی پروژه های عمرانی، بهداشتی و درمانی بود که این اقدام بیشتر در جهت پیگیری های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهریور ماه سال جاری طی بازدیدی که رئیس مجلس از این منطقه به ویژه بیمارستان 242 تختخوابی جدید آیت الله طالقانی آبادان داشت برنامه ریزی شد تا ریاست بنیاد مستضعفان کشور به این منطقه سفر کنند و ضمن بازدید از این بیمارستان مشکلات موجود را حل کنند.

 

وی تصریح کرد: بیمارستان جدید آیت الله طالقانی آبادان مشکلات عدیده ای از جمله اشتراکات آب و فاضلاب، برق و گاز و مضاف بر آن مشکل تجهیز دستگاه های چهارگانه و بیمارستان را دارد.

 

مختار تجهیز کامل بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان را نیازمند اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال دانست و یادآور شد: در نشستی که امروز پس از بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد طبق تعهد وزارت بهداشت و درمان در گذشته مقرر شده تا این وزارتخانه منابع لازم برای تجهیز این بیمارستان را تامین کند.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم طی 5 ماه آینده بتوانیم این بیمارستان فوق تخصصی 242 تختخوابی را افتتاح و از آن بهره برداری کنیم تا مردم آبادان و خرمشهر از این نعمت و پتانسیل خوب درمانی بهره مند شوند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به نشست جمع بندی با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی در حوزه بهداشت و درمان آبادان در خصوص تکمیل برخی از پروژه های درمانی به ویژه تکمیل بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار و خرید و تجهیز دستگاه سونوگرافی برای این بیمارستان و همچنین پروژه های راکدی که از گذشته در این شهرستان نیمه تمام باقی مانده اند بحث، تبادل نظر صورت گرفت و پیشنهاداتی را نیز ارائه دادیم.

 

وی اذعان کرد: خوشبختانه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت دستورات لازم در این زمینه ها را صادر کردند امیدواریم هرچه زودتر شاهد تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان باشیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در این نشست موضوعات مختلفی را مطرح و پیشنهاد دادیم همچنین مشکلاتی را در خصوص شهرستان آبادان از جمله بحث احداث مگا پرت در اروندکنار که در گذشته دو شرکت طرح مطالعاتی آن را انجام داده بودند مطرح کردیم، کمیسیون عمران نیز از این شرکت ها خواستار ارائه این طرح مطالعاتی شده است تا بررسی شود که این مطالعات در چه سطحی هستند.

 

وی به توسعه نیروگاه برق سیکل ترکیبی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: اکنون بنیاد مستضعفان در حال برنامه ریزی برای توسعه و افزایش ظرفیت این نیروگاه هستند.

 

مختار با بیان اینکه پیشنهاداتی در زمینه معابر شهری آبادان به رئیس بنیاد مستضعفان کشور ارائه شد، خاطرنشان کرد: باتوجه به سبقه کاری ایشان که در کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتند طی بازدیدی که قبلا صورت گرفت مکاتباتی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و درخواستی از طریق این کمیسون در زمینه محوطه سازی در معابر، جدول کاری و آسفالت منازل بهزیستی و کمیته امداد در 700 واحدی، 300 واحدی و 200 واحدی ذوالفقاری طی نامه ای به بنیاد مستضعفان کشور ارسال شد.

 

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه اهالی این مناطق جزو جامعه هدف محرومین و مستضعفین هستند می بایستی در بحث زیرساخت معابر آن اقدامی صورت گیرد که خوشبختانه ریاست محترم بنیاد مستضعفان کشور نیز در این خصوص قول مساعد دادند تا این کار را اجرایی کنند.

 

کد خبر 1009478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha