واکنش اتحادیه دانشمندان مسلمان به عادی‌سازی مراکش و اسرائیل

رئیس اتحادیه بین المللی دانشمندان مسلمان (IUMS) بار دیگر تاكید كرد كه علمای مسلمان برای حقوق فلسطین و ضرورت حمایت از ملت فلسطین به هر طریق ممكن ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، رئیس اتحادیه بین المللی علمای مسلمان (IUMS) بار دیگر تاكید كرد كه علمای مسلمان برای حقوق فلسطین و ضرورت حمایت از ملت فلسطین به هر طریق ممكن ایستاده اند. احمد الریسونی گفت: مسئله بیت المقدس باید در راس نگرانی های دائمی آنها باشد.

 

الریسونی در گفتگو با قدس پرس ، اظهار داشت که IUMS بزرگترین سازمان دانشمندان مسلمان است. این سازمان متعهد شده است كه تمام تلاش های احزاب طرفدار عادی سازی و شیوخ وابسته به آنها را كه تلاش می كنند حقایق را تحریف كرده و مردم را گمراه كنند رد كند.

 

وی توضیح داد که دانشمندان در هر زمان و در هر شرایط قدرت دیگری به جز تبیین حقیقت ندارند. حتی آزادی بیان آنها در تعدادی از کشورهای مسلمان محدود شده است.

 

به دنبال تصمیم برخی از کشورهای عربی برای برقراری روابط نزدیک با مقامات اشغالگر اسرائیلی ، IUMS بیانیه های متعددی صادر کرده و خاطرنشان کرده است که عادی سازی حرام و فاقد اعتبار است ، زیرا این امر خیانت به فلسطینیان و پذیرش واقعی اشغال مسجد الاقصی توسط اسرائیل است.

 

الریسونی افزود ، این حاکمان از ترس و حرص و طعم روابط با اسرائیل را عادی کرده اند و منافع خود و رژیم های خود را در نظر د ارند.

 

وی پیشنهاد داد از کسانی که در گذشته عادی شده اند ، سوال کنید. آنها چه چیزی برای مردم خود به دست آورده اند؟ آنها برای آرمان فلسطین چه دستاوردهایی داشته اند؟ هر قدم عادی سازی یک گام به عقب است.

 

الریسونی اقدام مراکش برای عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست را تکان دهنده تر از سایر کشورها توصیف کرد.

 

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال ۲۰۰۴م به توسط یوسف قرضاوی و عبدالله بن بیه از علمای اهل سنت ،محمد واعظ‌زاده خراسانی از علمای اهل تشیع و احمد بن حمد بن سلیمان الخلیلی از علمای اباضیه تشکیل شد.

کد خبر 1009656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha