خلق آثار هنری به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

«رستاخیز» و «رستگاری» عنوان دو اثر تولید شده توسط پیشکسوت نقاشی استان زنجان، استاد حسن ترخوانه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که ۱۳ دی ماه رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ یکی از مدافعان ملی و چهره ماندگار ایران اسلامی، دو اثر هنری ماندگار از نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیادی‌خواهی‌های دشمن، در ابعاد 100 در 150 سانتی‌متر توسط استاد حسن ترخوانه به تصویر کشیده شده است که در نوع خود نمونه‌ای ارزشمند از آثار هنری تولید شده از هنرمند پیشکسوت استان است.

 

«رستاخیز» و «رستگاری» عنوان دو اثر تولید شده توسط پیشکسوت نقاشی استان زنجان، استاد حسن ترخوانه است که از نقاشان و هنرمندان توانمند استان زنجان محسوب می‌شود.

 

این هنرمند پیشکسوت، از فعالان و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر می‌باشند که تاکنون در برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد با حوزه هنری زنجان همکاری داشته و چندین اثر ارزشمند با موضوع آراء و اندیشه‌های شهید آوینی، شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس خلق کرده است.

 

حسن ترخوانه به سبب ترسیم تعداد کثیری از تصاویر شهدا، «هنرمند شهدا» لقب گرفته و این دو اثر هنری را نیز به سفارش حوزه هنری زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها در ایام سالروز ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی براساس تصور ذهنی نسبت به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی این شهید والامقام و حس قلبی خود به سردار به تصویر کشیده شده است.

 

طرح این آثار براساس مطالعات و تحقیقات وسیع خود استاد در خصوص مکتب سردار سلیمانی است و تصاویر براساس عشق این شهید بزرگوار به قرآن و عبادت، امام حسین(ع) و شوق شهادت و ایثار ترسیم شده است و در بخشی از دو اثر «رستاخیز» و «رستگاری» مصطفی رستمی، از هنرمندان خوشنویس استان به کتابت نیز پرداخته‌اند.

 

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از این آثار هنری در شب شعر «قاف»؛ ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی که با همکاری و مشارکت حوزه هنری زنجان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ روز شنبه 13 دی ماه 1399 ساعت 18 و 30 دقیقه همزمان با سالروز شهادت سردار در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد، رونمایی خواهد آمد.

کد خبر 1009779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha