بخش کووید۱۹ بیمارستان «پیمانیه» جهرم به طور کامل جدا شد

بمانا با اشاره به اینکه بخش كوويد بيمارستان «پيمانيه» به طور كامل از ساير بخش هاي اين بيمارستان جدا شده است، گفت: بخش شيمي درماني تا پايان سال به بيماران كوويد اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم،«قهرمان بمانا»، امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به كاهش بيماران بستری مبتلا به كرونا در بيمارستان «پيمانيه» جهرم، بخش كوويد به طور كلی از ديگر بخش های بستری جدا شده و به ساختمان شيمی درمانی اين بيمارستان  انتقال داده شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه بخش شيمی درمانی تا پايان سال به بيماران كرونايی اختصاص يافته است، افزود: انجام مراحل شيمی درمانی برای بيماران سرطانی در بيمارستان استاد مطهری جهرم انجام می شود. 

 

وی با اشاره به اینکه كاهش بستری بيماران مبتلا به كرونا در بيمارستان دليل بر عادی شدن اوضاع و از بين رفتن ويروس نيست، بیان کرد: همچنان مبتلايان با وضعيت حاد در ای سی يو بيمارستان پيمانيه بستری هستند.

 

بمانا با اشاره به اینکه مردم بايد تمام نكات بهداشتی را مانند قبل رعايت كرده و به هشدار ها توجه کنند، خاطرنشان کرد: از هفته گذشته، تمام عمل های الكتيو ( غير اورژانسی) اين بيمارستان فعال شده است. 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه عمل های الكتيو، عمل هايی است كه اورژانسی نبوده و با تشخيص پزشک می توان زمان آن را به تعويق انداخت، گفت: روزانه ۳۰ تا ۴۰ عمل غير اورژانسی و ۱۰ تا ۱۵ عمل اورژانسی در بيمارستان پيمانيه انجام می شود.

 

وی عمل های اورژانسی را شامل جراحی های مغز و اعصاب مانند ضربه به سر، گردن و ستون فقرات، عمل های ارتوپدی مانند شكستگی دست و پا، جراحی عمومی مانند ضربه به شكم، آپانديس، تصادفات و غيره دانست.

 

 بمانا با اشاره به فعاليت بخش آنژيوگرافی اين بيمارستان گفت: بخش آنژيوگرافی يكی از مهم ترين بخش هايی است كه با وجود ريفرال شدن بيمارستان پيمانيه جهت بيماران كرونايي همچنان به فعاليت خود ادامه می دهد. 

 

وی ادامه داد: بيماران دچار بيماری های قلبی در اين بخش با رعايت كامل پروتكل بهداشتی و در محيطی جدا از بخش هاي كوويد بستری می شوند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به انجام عمل های اورژانسی و غير اورژانسی در بيمارستان مطهری جهرم گفت: روزانه به طور ميانگين ۳۰ عمل اورژانسی شامل زنان و زايمان، چشم و غيره و عمل های الكتيو (غير اورژانسی) شامل جراحی عمومی، زنان، چشم و زيبايی در اين بيمارستان انجام می شود.

 

کد خبر 1009793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha