تفاهم نامه مشارکت پروژه گردشگری بین شهرهای مشهد، اصفهان و رشت امضا شد

محمدی از امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرهای مشهد، اصفهان و رشت خبر داد و گفت: شناخت و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی، جاذبه ها و ظرفیت‌های گردشگری خلاق موجود با تاکید بر فعالیت های نوآورانه و ترویج هنرهای سنتی وصنایع دستی از اهداف این تفاهم نامه است.

«حمیدرضا محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از امضای تفاهم‌نامه مشارکت پروژه گردشگری خلاق بین شهرهای رشت، مشهد و اصفهان خبر داد و افزود: این تفاهم نامه امروز(چهارشنبه، ۱٠دی) با اهداف مشترک شهرداری های شهرهای گردشگری کشور و در راستای تعاملات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت‌های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی به منظور ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به شهروندان و گردشگران انجام شده است.

 

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت هدف از انجام این تفاهم نامه را شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه ها و ظرفیت‌های گردشگری خلاق موجود با تاکید بر فعالیت های نوآورانه، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و اظهار کرد: مشارکت در زمینه توسعه صنعت گردشگری شهرهای همکار با تاکید بر برندهای گردشگری، فراهم کردن زیرساخت‌های ارائه خدمات میزبانی، توسعه فعالیت های علمی آموزشی و تجربه گردانی، همکاری سه جانبه در ارتقای فرهنگی میزبانی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

 

وی تصریح کرد: محورهای همکاری نیز در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرف‌ها و ایجاد وحدت نظر در نیل به اهداف مشترک، ایجاد بستری مناسب به منظور معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر از طریق ابزارهای تبلیغاتی موجود مانند فضای مجازی و حقیقی و اماکن فرهنگی گردشگری تحت پوشش شهرداری در حد امکان در دسترس و در چارچوب مقررات همکاری متقابل در زمینه های علمی و پژوهشی، همایش ها،کنفرانس ها و اردوهای استارت آپی مربوط به صنعت گردشگری و همکاری متقابل در زمینه بازاریابی محصولات مقصد گردشگری است.

 

محمدی همچنین اضافه کرد: همکاری در توسعه و ترویج مشاغل گردشگری با رویکرد توسعه گردشگری خلاق، انعکاس و نشر مناسب اخبار متقابل گردشگری در رسانه‌های در اختیار نظیر وب سایت، پورتال، شبکه اجتماعی، پیام رسان و... و نیز همکاری جهت اجرای تور ها و برنامه های گردشگری به مقصد شهرهای طرف‌های تفاهم، تدوین برنامه صنایع دستی و سوغات از جمله محورهای این تفاهم نامه و برنامه‌ های مشترک است که به آموزش، تولید و بازاریابی صنایع‌دستی و سوغات می‌پردازد.

 

وی در ادامه گفت: تبلیغ گردشگری از مبدا از طریق معرفی جاذبه ها و امکانات مسیرها و... در گردشگری شهرهای طرف های تفاهم‌نامه در حد مقدورات، تدوین برنامه جشنواره های گردشگری، برنامه برای رویدادهایی که به صورت مشترک مهمان و با هماهنگی طرف ها انجام خواهد شد و نیز همکاری در معرفی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ابنیه تاریخی هویتی از دیگر اهداف و محورهای این تفاهم نامه است.

 

محمدی مدت این تفاهمنامه را از تاریخ اول دی ماه ۹۹ به مدت یکسال عنوان کرد و افزود: این تفاهم نامه با رضایت سه طرف مشهد، اصفهان و رشت قابل تمدید است.

 

کد خبر 1009917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha