عناصر شهری ابزاری برای نشان دادن زندگی جامعه با شهدا هستند

رسولی با اشاره به اهمیت توجه به آیه شریفه « عند ربهم یرزقون» گفت: عناصر شهری ابزاری برای نشان دادن زندگی جامعه با شهدا و زنده بودن شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید علیرضا رسولی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت برگزاری کنگره 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد گفت: ما بر این باور هستیم که شهدا « عند ربهم یرزقون» هستند و باید در شهر نیز بتوانیم با عناصر شهری بتوانیم اصالتی ایجاد کنیم که نشان دهیم شهدا نیز زنده با ما زندگی می کنند.

 

 

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد خاطرنشان کرد: نخستین رویکرد ما احیای اقدامات سال های گذشته است که در این راستا 38 بیلبوردهای شهری یزد احیا شد و با رویکردی به روز در اولویت کارهای ما قرار گرفت.

 

وی افزود: ما برای زادگاه شهدا نیز برنامه در جهت ایجاد تاریخچه زندگی شهدا هستیم و با نرم افزارهای جدید آنها را زنده خواهیم کرد.

 

رسولی گفت: ساخت 250 عدد تابلو زادگاه شهدا،  زنده کردن مجاهدت های شهید ذوالفقاری به نام المان تن و تانک در باغ موزه دفاع مقدس با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی، دیوارنگاری فضاهای شهری نیز به عنوان اقدامات ما در این زمینه است.

 

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد بیان کرد: ماندگاری یاد و نام شهدا در حوزه فضای سبز با کاشت 1650 عدد نهال مثمر و غیر مثمر در بلوار دفاع مقدس، بیلبوردهای ورودی شهر نیز به عنوان اقدامات دیگر ما است.

 

رسولی ادامه داد: میدان، محوطه، ورودی و المان شهید سلیمانی از مبدا ورودی شهر میراث جهانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات ما است که با نگرش اصلاح هندسی این میدان دنبال و ایجاد شده است که امیدواریم در صورت رسیدن به نتیجه نهایی بتوانیم کار فاخری را ایجاد کنیم.

کد خبر 1010162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha