اجرای طرح «ایران قوی» زمینه ساز بروز استعدادهای نهفته نسل جدید است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اجرای طرح "ایران قوی" زمینه ساز بروز استعدادهای نهفته در میان نسل جدید جامعه است.

«مهدی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: لازمه تحقق "ایران قوی"، وجود روحیه اُمید به آینده در بین ملت و نسل جوان و همچنین برنامه ریزی هدفمند و مستمر برای دست یابی به رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: به لطف الهی ما در کشورمان، بسیار مهم تر از منابع طبیعی، سرمایه های گرانقدری در بخش منابع انسانی داریم که یکی از جلوه های بارز آن، وجود جوانان تحصیل کرده و مبتکری است که اگر عرصه و زمینه فعالیت برای آن ها به خوبی مهیا شود، یقیناً شاهد درخشش مضاعف آن ها در ابعاد علمی و فکری و فناوری و ... خواهیم بود.

 

این استاد دانشگاه همچنین گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند تنها راه مقابله با زورگویی های دشمنان و مستکبران عالم این است که ما روز به روز خود را قوی تر کنیم، چه آن که اگر به بیانات رهبر انقلاب دقت کنیم در می یابیم که در برابر دشمنی که جز زبان زور نمی فهمد، باید قدرتمندانه ایستادگی و از منافع خود حراست کرد.

 

اسلامی با بیان این که برگزاری جشنواره ها و اجرای ایده هایی چون "ایران قوی" می تواند باعث برانگیخته شدن انگیزه در بین نسل جدید شود، ابراز داشت: ما باید به درستی از ظرفیت های هنر ، رسانه، ادبیات و ... استفاده کنیم تا جوانان و نوجوانان کشورمان را در مسیری هدایت کنیم که آن ها بتوانند زمینه ساز تحقق ایران قوی شوند.

 

وی افزود: البته ناگفته پیداست که همین الان نیز کشور ما قوی است اما این اقتدار باید همه جانبه و در عرصه های گوناگون باشد، به عنوان مثال ما در زمینه مسایل نظامی و صنایع دفاعی، انصافاً جزو پنج یا شش کشور اول دنیا هستیم اما در عرصه اقتصاد با مشکلات جدی روبرو هستیم و لذا باید ضعف خود در این بخش را با تکیه بر نیروی جوان خلاق و دارای عزم و اراده قوی جبران کنیم.

 

اسلامی در خاتمه گفت: حقیقتاً باید از همت ارزشمند کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بابت برگزاری رویداد ملی "فهما" و اجرای طرح "ایران قوی" تشکر کرد که به این واسطه شرایطی را فراهم کرده اند که نسل جدید با انگیزه مناسب وارد عرصه های مختلف تولید آثار علمی، فکری و فرهنگی و هنری شود و به این وسیله بخشی از استعدادها و ظرفیت های خود را نیز به منصه ظهور برساند.

کد خبر 1010190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha