شیخ نعیم قاسم: آخرین سفر شهید سلیمانی به لبنان برای خداحافظی با سید نصرالله بود

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در یک مصاحبه اختصاصی تاکید کرد که آخرین دیدار شهید سلیمانی با سید حسن نصرالله کاری نبوده و گوبا برای خداحافظی آمده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المنار»، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «یونیوز»گفت: حزب الله در رابطه با شرایط ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تحقیقات خاصی انجام نداده، زیرا این ترور در عراق صورت گرفته است.

 

وی افزود: اطلاعات مربوط به ماجرای ورود شهید سلیمانی به لبنان، نحوه حرکت وی و آنچه در لبنان قبل از ترور انجام شده است، در اختیار سپاه پاسداران است و آنان به طور مفصل ماجرا را می ‌دانند.

 

شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: حزب الله به طور مستقیم در مورد شرایط ترور و تحقیقات انجام شده اطلاعات خاصی ندارد و تنها اطلاعاتی که سپاه پاسداران در این مورد از حزب الله خواسته در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

وی افزود: آمریکا در مورد عملیات ترور شهید سلیمانی جزئیات را می داند، زیرا خود  عامل تررو بوده است و ایالت متحده آمریکا به طور مستقیم، شهید سلیمانی را در عراق ترور کرده و هر کسی که عملیات ترور انجام می دهد از کار خود به شکل آشکار خبر دارد.

 

شیخ قاسم تصریح کرد: جزئیات انتقال شهید سلیمانی از سوریه به عراق و نظارت بر حرکت وی از طریق تحقیقات انجام شده توسط امنیت ایران شناخته شده است و حزب الله نیز در جریان آن قرار دارد.

 

معاون دبیرکل حزب الله شیخ نعیم قاسم در این گفتگو در ارتباط با سفر شهید سلیمانی به لبنان گفت: این سفر محرمانه بود و افراد محدودی اعم از سید حسن نصرالله و فرمانده سپاه در لبنان از جزئیات آن اطلاع دارند.

 

وی افزود: در جریان سفر شهید سلیمانی به لبنان، تیم حفاظت سید حسن نصرالله مأموریت نقل و انتقال و محافظت از شهید سلیمانی را در مدت اقامت وی ​​در لبنان و انتقال وی از سوریه به لبنان و همچنین بازگشت وی را برعهده داشتند و مسئولیت حفاظت در دمشق نیز به‌ عهده سپاه پاسداران بود.

 

وی تاکید کرد: برخی دیدارها فوری و چند ساعت پیش از آن صورت می گرفته است.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: مقامات لبنان و سوریه از عبور شهید سلیمانی از مرز سوریه و لبنان مطلع نبودند و این موضوع بسیار محرمانه بوده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درمورد آخرین دیدار شهید سلیمانی با سید حسن نصرالله گفت که دیدار آخرین برای کار نبوده و هیچ موضوعی برای بحث و بررسی وجود نداشته است، انگار شهید سلیمانی برای خداحافظی با سید نصرالله آمده بود و در واقع این دیدار خداحافظی بوده است.

 

شیخ نعیم قاسم در ارتباط با اولین دیدار شهید سلیمانی با سید حسن نصرالله گفت: در سال ۱۹۹۸ میلادی زمانی که سردار سلیمانی به ‌عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد، نخستین دیدار وی با نصر الله صورت گرفت.

 

وی در مورد نقش اسرائیل در ترور شهید سلیمانی گفت: بدون تردید شهید سلیمانی هدف اسرائیل بوده است، اما جزئیات اهداف و برنامه‌ ها مشخص نبوده و اسرائیل نمی ‌توانست شهید سلیمانی را بدون چراغ سبز آمریکا ترور کند؛ به‌همین دلیل هم بود که اسرائیل، شهید عماد مغنیه را زمانی ترور کرد که همراه شهید سلیمانی نبود.

 

شیخ نعیم در ادامه گفت:  تصمیم آمریکا برای ترور فرمانده سپاه قدس نشان دهنده اوج ضعف آمریکایی‌ ها دربرابر واقعیت در منطقه است، به ‌ویژه پس از شکست‌ های پی‌درپی آمریکایی‌ ها در منطقه، واشنگتن می‌ خواست با ترور سلیمانی یک پیروزی به ‌دست بیاورد، زیرا وی مسئول قدرت مقاومت در منطقه از فلسطین تا لبنان، سوریه، عراق و یمن بود.

 

وی درباره پاسخ حزب الله نسبت به ترور شهید سلیمانی گفت: سخنان دختر شهید سلیمانی گواه این امر است که نصر الله انتقام می گیرد، اما باید گفت که راه مقابله با آمریکا راهی طولانی و پیچیده است و نیاز به طول و نفسیر بسیار دارد، اما انشالله ما در مسیری مناسب به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

کد خبر 1010237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha