سردارسلیمانی با ایستادگی خود کرامت را به جهان اسلام هدیه کرد

فلاح سردار شهید قاسم سلیمانی را مظهر ایستادگی، مقاومت، وفاداری، سلحشوری و ولایتمداری دانست و گفت: سردار سلیمانی و همرزمان مدافع حرم با ایستادگی و مقاومت خود عزت و کرامت را نه تنها به میهن اسلامی بلکه جهان اسلام هدیه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، سردار «حمزه فلاح » شامگاه امروز(پنجشنبه،11 دی ) در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای زن و بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی برگزار شد، شهید سلیمانی را محور وحدت و همدلی نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام اعلام کرد که از بصیرت بالایی برخوردار بود.

 

فرمانده سابق هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در زمان حیات و پس از شهادت همواره محور وحدت بود، تصریح کرد: تشییع جنازه میلیونی این سردار بزرگ شکست دیگری را نصیب دشمن کرد. آنها ادعا می کردند که داعش تا 30 سال ماندگار است اما عملکرد سردار سلیمانی و مدافعان حرم موجب انهدام داعش شد. آنها سند کرامت، عزت و مقاومت ما در ایران و جهان اسلام هستند.

 

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی سرباز ولایت و گفتار، رفتار و عملش در راستای منویات مقام معظم رهبری بود، او ولایت شعار نبود و بارها با رفتار خود ولایتمداری خود را به اثبات رساند. این سردار شهید تشکیل دهنده جبهه مقاومت و زمانیکه داعش در کشورهای اسلامی جولان می‌داد و کسی را یارای مقابله با آن نبود ایستاد و آنان را شکست داد.

 

فلاح به جهان نگری سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت:او فقط به فکر مسلمانان نبود همواره برای کمک به مظلومان حضور داشت.همانطور که عاشق مردم بود و به آنها عشق می‌ورزید دغدغه انسانیت داشت و غصه مردم را می خورد.

 

وی سردار سلیمانی را مجاهد مخلص و گمنام خداوند دانست که فقط برای رضای خدا کار می کرد‌ دنیا در استخدام این سردار آزاده بود نه او در استخدام دنیا.

 

وی خاطر نشان کرد: او اهل مشورت، تصمیم، عمل و منطق بود و نبوغ نظامی داشت و در طول این ۴۰ سال بارها نبوغ خود را نشان داد.از تجاربی که در لشکر ثارالله کرمان، مسئولیت هایی که در شرق کشور و در محور مقاومت کسب کرد در مقابل استکبار جهانی بهره گرفت و آنها را به زانو درآورد.

 

فلاح عمل به تکالیف را از ویژگی های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: این سردار شهید با دیپلماسی اقتدار خطر را از جهان اسلام و ایران اسلامی دور کرد که نشات گرفته از اخلاص، ولایت مداری و شجاعت اش بود.

 

وی با اشاره به اخراج آمریکا پس از پیروزی انقلاب از ایران گفت: آمریکا با از دست دادن منافع خود در ایران با توطئه و دسیسه چینی جنگ داخلی ایران را رقم زد و سپس جنگ تحمیلی را با همکاری صدام آغاز کرد تا نظام نوپای ایران اسلامی را شکست دهد.در سال‌های بعد نیز نقشه های دیگری علیه ایران اسلامی طراحی کرد و فتنه سال ۸۸ اوج آن بود، اما موفق نشد و بار دیگر شکست خورد.

 

فلاح به تلاش های آمریکا برای بی‌ثباتی کشور و برهم زدن امنیت اجتماعی ایران، فشار و تحریم اقتصادی و... نیز اشاره و تصریح کرد: آمریکا پس از شکست در این نقشه ها داعش را راه اندازی کرد تا مسلمان با هم بجنگند تا کشته شدن هر یک از دو جناح به نفع دشمنان اسلام باشد.سردار سلیمانی از اینکه استکبار مسلمان ها را به جان هم انداخته بودند بسیار ناراحت بود چرا که به اسلام ضربه وارد می شد.

 

وی تصریح کرد: مدیریت و ساماندهی نیروهای مردمی در سوریه توسط شهید سلیمانی با بهره گیری از توان مدافعان حرم نگذاشت سوریه به دست داعش بیافتد.هدف آنها تنها سوریه نبود سردار سلیمانی داعش را از مرزهای ایران دور کرد.

 

فلاح یاد آور شد: دشمن پس از بارها شکست در نقشه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در نهایت ۱۳ دی‌ ماه سال گذشته او را به شهادت رساند.اما دشمن غافل از این بود که او بعد از شهادت هم محور وحدت خواهد بود و تشییع جنازه میلیونی گواهی بر این مدعاست.

 

وی تاکید کرد: اگر در زمان حیات ایشان یک قاسم سلیمانی وجود داشت،بعد از شهادتش میلیون ها حاج قاسم تولد یافت و خون او در رگهای تک تک ملت مسلمان و محور مقاومت تزریق شد و اینگونه محور مقاومت تا ابد زنده خواهد بود.

 

فلاح خاطر نشان کرد:اقتدار امروز ما به حرمت خون شهدا است، مقام معظم رهبری نیز وظیفه ما را مشخص کرده و بنا بر امر ایشان باید در همه حوزه ها چه در بعد نظامی، دفاعی، اقتصادی، علمی و فناوری قوی پیشرو باشیم.

 

گفتنی است، در این مراسم از دو خانواده شهدای مدافع حرم شهید دوربین و شهید جعفری نیا و همچنین شهید مدافع سلامت، شهیده تهمینه ادیبی و شهید طاهره حداد نژاد تنها شهیده شهرستان بندرانزلی تقدیر شد.

کد خبر 1010339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha