امروز مقاومت در مواجهه تمدنی با استکبار جهانی نقش بسیار مهمی دارد

رئیس معهد المعارف الحکمیه لبنان گفت: امروز مقاومت در مواجهه تمدنی با استکبار جهانی نقش بسیار مهمی دارد، شهید سلیمانی و ابومهدی هر دو فرزند این سبک از مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ شفیق جرادی» شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ دی در نشست «هم اندیشی علمی مقاومتِ امت محور» که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امروز مقاومت در مواجهه تمدنی با استکبار جهانی نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: مقاومت در لبنان به لحاظ عاطفی و سبک بنا شده برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) است که دارای چهار مولفه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ شفیق جرادی ادامه داد: مولفه اول مقاومت امت اسلامی بر مبنای پروژه تمدنی بود و عقلانیت مولفه دوم مقاومت است که با عقلانیت نهادینه شده و پشتیبانی می‌شود، سومین مولفه مهم مقاومت پروژه معنویت اسلامی آن است. بهترین استراتژی مقاومت این است که به جنبه‌های مادی توجه دارد اما عنصر معنویت در آن بسیار اهمیت دارد.

 رئیس معهد المعارف الحکمیه لبنان بیان کرد: چهارمین مولفه مقاومت شکل فرهنگی آن است یعنی اگر مقاومت انقلابی نباشد خارج از فرهنگ و پروژه مقاومت تلقی می‌شود. شهید سلیمانی و ابومهدی هر دو فرزند این سبک از مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه در مقابل گفتمان تمدنی مقاومت تمدن غرب به سرگردگی آمریکا قرار دارد، عنوان کرد: امروز دنیا درگیر این دو پروژه است، محور مقاومت از ایران شروع شده و سایر کشورها را در بر گرفته و با وجود ناکارآمدی دولت‌های عربی این محور قدرت خود را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ شفیق جرادی با بیان اینکه ما در مرحله برخورد تمدن اسلامی و تمدن غرب قرار داریم که آینده به سمت تقابل این گفتمان پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم برای ساخت تمدن اسلامی به تقویت نیروهای نظامی، امنیتی، علمی و جامعه انقلابی بپردازیم و در این زمینه استراتژی کامل داشته باشیم، وظیفه دانشگاه و حوزه این است که در رسیدن به این نقطه سهمی داشته باشند.

 

کد خبر 1010376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha