اجرای دقیق سند تحول قضایی بستر تقویت عدالت است

شاهون وند با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح کامل و دقیق سند تحول قضاتیی، افزود: اجرای صحیح این سند بستر تقویت و اجرای صحیح عدالت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، « داریوش شاهون وند» امروز(12 دی) در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی، اظهار داشت: همه ما مکلف به اجرای صحیح، کامل و دقیق سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه هستیم.

 

دادستان خرم آباد با اشاره به اینکه رییس محترم قوه قضاییه در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام و اجرای صحیح عدالت یک سری سیاست‌های راهبردی پیش بینی نموده، عنوان کرد: همه ما مکلف به اجرای دقیق سند تحول قضایی هستیم و اعتبار این سند بلحاظ اینکه به تایید مقام معظم رهبری رسیده است بالاتر از قوانین عادی می باشد.


وی تاکید کرد: مبارزه جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی،  مبارزه با اراذل و‌ اوباش، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری همچنین مبارزه با قاچاق کالا  و خرید و فروش سلاح و مواد مخدر برخی از عمده سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه می باشد.


شاهون وند گفت: حبس زدایی و جهش تولید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی  و رفع موانع تولید از دیگر سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است.


وی خاطرنشان کرد: همه ما مکلف هستیم که اقدامات قانونی لازم  مانند  مجازاتهای جایگزین حبس، تعلیق، آزادی مشروط، اعطای مرخصی و استفاده از  پابند الکترونیک را در جرایم ساده اجرا نماییم.


شاهون وند با بیان اینکه البته جرایم خشن،  مهم و مجرمان حرفه‌ی و خطرناک از این تسهیلات استثنا هستند، خاطرنشان کرد: یقینا اجرای دقیق قانون موجب افزایش رضایت مردم خواهد شد.

 

دادستان خرم آباد درادامه همچنین بر نظارت مستمر بر زندان و زندانیان و رسیدگی به امور مختلف آنان اعم از نوع پوشش ، تغذیه و حفظ سلامت روحی  روانی و جسمی زندانیان تاکید کرد.


وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم یک نفر بدون‌جهت در زندان بماند، عنوان کرد:  قضات شجاع دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین هیچگونه مماشاتی نداشته و نخواهند داشت.


شاهون وند خاطرنشان کرد: در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران بحمدالله مسائل سیاسی و جناحی دخالتی نداشته و ندارد و تصمیمات قضایی بر اساس عدل، انصاف، شرع و حق اتخاذ می گردد.


دادستان مرکز لرستان همچنین بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کمک و مساعدت و تعامل و حمایت از مدیران اجرایی و  مسولانی که خالصانه ، شجاعانه و انقلابی عمل می‌کنند تاکیدکرد.

 

گفتنی است،  در مراسمی با حضور دادستان مرکز استان و معاونین دادگستری کل استان اردشیر حسینی بعنوان دادستان شهرستان چگنی معارفه و از زحمات رومیانی تقدیر بعمل آمد.


 

کد خبر 1010437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha