توزیع منابع مالی در کشور کاملا نامتوازن و غیرعادلانه است

نماینده کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس گفت: منابع بانکی و پولی آذربایجان شرقی از رهگذر ارزش افزوده عمدتا نصیب استان نمی شود؛ چرا که توزیع منابع مالی در کشور کاملا نامتوازن و غیرعادلانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسین حاتمی» عصر امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در بحث معدن تقسیم بندی که در شاکله کشور اتفاق افتاده معادن آذربایجان را به نخاله و عصاره تقسیم بندی کرده اند که نخاله آن نصیب آذربایجان و عصاره نصیب دیگران است.

نماینده کلیبر و هوراند  و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب ناعادلانه هیات مدیره های شرکت هایی مثل ایدرو و ایمیدرو اذعان داشت: در تقسیم هیات مدیره ها، منابع، داده ها و سرمایه استان ها باید لحاظ شود.

وی افزود: منابع بانکی و پولی آذربایجان شرقی از رهگذر ارزش افزوده عمدتا نصیب استان نمی شود؛ چرا که توزیع منابع مالی در کشور کاملا نامتوازن و غیرعادلانه است که باید در این مورد تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

حاتمی تصریح کرد: ایدرو و ایمیدور به عنوان بنگاه های قدرتمند و کلان  اقتصادی کشور سهمی در تولید ثروت ملی در آذربایجان ندارند و تنها تبعات منفی مسائل و مشکلات اینها نصیب آذربایجان می شود و حق السهمی در آذربایجان و تولید ثروت و گردش مالی این دیار ندارند.

نماینده کلیبر و هوراند و خداآفرین در مجلس گفت: متاسفانه شاهد هستیم 4 درصد سهم کارفرمایی برای بازنشستگی به موقع و قانونی مشاغل سخت پرداخت نمی شود و کارگر مجبور است خودش پرداخت کند که تبدیل به ایپدمی در کشور شده است.

کد خبر 1010539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha