کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست

آل هاشم گفت: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست و باید وزارت صمت با سوءاستفاده‌ کنندگان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش به شدت برخورد کند.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی آل هاشم»‌ امشب در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز، از گرانی خودرو انتقاد کرد و اظهار داشت: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست و باید وزارت صمت با سوءاستفاده‌ کنندگان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش به شدت برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: البته از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در فعال‌سازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی ورشکسته و یا در آستانه ورشکستگی قدردانی می کنیم، اما باید چاره ای به صنعت خودرو کشور شود.

وی با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین تمامی دستگاه‌های دولتی آذربایجان شرقی و قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های ارزشمند اتاق بازرگانی، خواستار توجه جدی وزارت صمت به تسریع در تکمیل پروژه‌های با اهمیت استان همچون نفلین سینیت سراب شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مشکلات گمرکی را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و چالش‌های فعلی بخش صنعت دانست و گفت: امیدواریم با توجه به انباشت دراز مدت برخی مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در گمرکات کشور، هماهنگی هرچه بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت به چنین مشکلاتی پایان دهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به سابقه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه تولید و صنعت تصریح کرد: ماشین سازی از جمله کارخانجاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد و با توجه به واگذاری این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت، هرچه سریع‌تر هیات مدیره این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شود.

وی معدن مس سونگون را امتیاز و نعمتی بسیار باارزش برای استان دانست و گفت: انتظار داریم با تدبیر وزارت صمت تمامی فرآیندهای مربوط به فرآوری مس همچون ذوب با راه‌اندازی کارخانه ذوب و سایر بخش‌های مورد نیاز در صنایع پایین دستی در همین استان ایجاد شود.

کد خبر 1010544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha