جنوب کرمان امنیت و آرامش خود را مدیون شهید سلیمانی است 

اسماعیل ملایی گفت: جنوب کرمان امنیت و آرامش خود را مدیون شهید سلیمانی است چرا که با تلاش ها و رشادت های این شهید در برهه ای از زمان که این منطقه به دلیل وجود اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن بود، جنوب کرمان از شرارت های این گروه ها نجات داد.

«اسماعیل ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: قامت سرو، غزلی کوتاه در ۷ بیت که در رثای شهید حاج قاسم سلیمانی سروده ام و بخشی از آن با مضمون محبوبیت این سردار شهید در کشور و ولایتمداری ایشان است.



این شاعر جنوب کرمانی با اشاره به انگیزه خود از سرودن این غزل، بیان کرد: شاعر تا حس عشق و عاشقی به او دست ندهد نمی تواند شعر بگوید، از آنجایی که سردار سلیمانی محبوب قلب ها بود و در فقدانش قلوب مردم کشور جریحه دار شد و بنده نیز بسیار متاثر شدم بنابراین تصمیم گرفتم این غزل را سروده و تقدیم روح پاک این شهید کنم.



وی اضافه کرد: این غزل را در روزهای نخستین پس از شهادت حاج قاسم سرودم و علاوه بر این نیز یک دلنوشته به رشته تحریر درآوردم که این دلنوشته در جشنواره مهرواره سردار دلها که از سوی موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت در جنوب کرمان برگزار شد، حائز رتبه برتر شد.



ملایی ابراز کرد: یکی از بارزترین ویژگی های حاج قاسم، مردمی بودن ایشان بود و همین ویژگی موجب شد تا در قلوب مردم جای بگیرد.



این شاعر جنوب کرمانی ادامه داد: این سردار شهید هر جا صدای مظلومی می شنید به یاریش می شتافت و برای سردار مهم نبود آن مظلوم از چه مذهب و ملیتی است.



وی اظهار کرد: جنوب کرمان امنیت و آرامش خود را مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی است چرا که با تلاش ها و رشادت های این شهید در برهه ای از زمان که این منطقه به دلیل وجود اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن بود، جنوب کرمان از شرارت های این گروه ها نجات یافت.


 
ملایی تاکید کرد: دسته ای از مردم هستند که در تاریخ ماندگار می شوند و سردار دلها قطعا یکی از همین ها است چرا که توانست نه تنها خاورمیانه بلکه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد و ادبیات موجب می شود تا این افراد برای همیشه در تاریخ ماندگار شوند.



این شاعر جنوب کرمانی در خاتمه عنوان کرد: این غزل کم ترین کاری بود که بنده در برابر خدمات ارزشمند این شهید والا مقام انجام دادم و قطعا نویسندگان و شعرای بسیاری در طول سالیان در وصف حاج قاسم می نویسند و شعر می گویند.



شایان ذکر است؛ غزل قامت سرو، سروده اسماعیل ملایی در مدح و ثنای حاج قاسم سلیمانی است که تقدیم خوانندگان می شود؛



قامت سروی از این باغ اگر کم شده است
باغبان بیشترک از ما کمرش خم شده است


صحنه با علقمه یک دست شباهت دارد
قصه سرخ علمدار مجسم شده است


یک طرف هلهله دشمن و یک سوی دگر
فرصت عاشقی تازه فراهم شده  است


در رثایت همه جا روضه به پا داشته اند
باز در کوچه ما  ماه محرم شده است


همگی در دلمان خشم مقدس داریم
قلب های همه مان  خط مقدم شده است


همه در وا دی حیرت به تماشا مشغول
که چرا عاشق تو این همه آدم شده است


بنویسید به خواجو که به کرمان برگرد
شهر زیبای تو حالا  دل عالم شده است

کد خبر 1010556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha